Ψηφιακό μάθημα για εκπαιδευτικούς με θέμα την διδασκαλία των γεωμετρικών σχημάτων στη Γ δημοτικού με αξιοποίηση διαδραστικών εφαρμογών και παιγνιώδους ηλεκτρονικής μάθησης
Digital course for teachers on the topic of teaching geometric shapes in 3rd grade with evaluation of interactive applications and playful e-learning

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μαθησιακές ενότητες ; Παιγνιώδης μάθηση ; Διαδραστικότητα ; Microlearning ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ; Ψηφιακή εκπαίδευση ; ΓεωμετρίαΠερίληψη
Η εργασία παρουσιάζει ένα ψηφιακό μάθημα που αποσκοπεί στην
επιμόρφωση εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη
διδασκαλία των γεωμετρικών σχημάτων στη Γ’ Δημοτικού, μέσα από
σύγχρονες παιδαγωγικές και τεχνολογικές προσεγγίσεις. Το μάθημα έχει
διαμορφωθεί με στόχο να υποστηρίξει τη σταδιακή και ουσιαστική απόκτηση
γνώσεων μέσω μικρών, στοχευμένων μαθησιακών ενοτήτων (microlearning), οι οποίες επιτρέπουν τη σταδιακή οικοδόμηση της κατανόησης και την
ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη μαθησιακή διαδικασία. Η προσέγγιση συνδυάζει θεωρητικές κατευθύνσεις της Διδακτικής των
Μαθηματικών με βιωματικές και πρακτικές δραστηριότητες, εστιάζοντας
στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που συνδέονται με την αποτελεσματική
παρουσίαση γεωμετρικών εννοιών στους μαθητές. Η αξιοποίηση
διαδραστικών εφαρμογών και παιγνιωδών στοιχείων ηλεκτρονικής μάθησης
συμβάλλει στη δημιουργία ενός δυναμικού, ελκυστικού και παιδαγωγικά
συνεπούς μαθησιακού περιβάλλοντος, που ενισχύει τη συνεργατικότητα, την
αυτενέργεια και τη διερευνητική μάθηση. Η εφαρμογή του ψηφιακού μαθήματος εξετάστηκε με βάση τη σαφήνεια των
μαθησιακών στόχων, την επιστημονική εγκυρότητα και πληρότητα του
περιεχομένου, την ευχρηστία της πλατφόρμας, καθώς και την
αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων ως προς την επίτευξη
ενεργητικής μάθησης και την ανάπτυξη διδακτικών δεξιοτήτων. Τα
αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και
παιγνιώδους μάθησης μπορεί να αποτελέσει έναν ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο
επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, καθώς προάγει τη διαδραστικότητα, την
ευελιξία και την εξατομίκευση της μάθησης, ενισχύοντας παράλληλα την
παιδαγωγική και διδακτική αποτελεσματικότητα στην τάξη. Συνολικά, το ψηφιακό αυτό μάθημα αναδεικνύει τις δυνατότητες των νέων
τεχνολογιών στην υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης των
18
εκπαιδευτικών και επιβεβαιώνει τη σημασία της σύνδεσης της θεωρίας με την
πρακτική εφαρμογή στο πλαίσιο μιας σύγχρονης, παιγνιώδους και
διαδραστικής επιμόρφωσης.


