Ψηφιακό μάθημα για την πρακτική εκπαίδευση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χρήση βασικών εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για διδακτικούς και οργανωτικούς σκοπούς
A digital self-study course for the practical training of secondary education teachers in the use of basic Artificial Intelligence tools for instructional and organizational purposes

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαίδευση ; Ψηφιακό μάθημα ; Μικρο-μάθημα ; Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνηςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος με τίτλο «Χρήση Βασικών Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για Διδακτικούς και Οργανωτικούς Σκοπούς», το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δίνεται έμφαση στην πρακτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τόσο στη διδακτική πράξη όσο και στη σχολική οργάνωση.
Παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο και γίνεται αναφορά στο υφιστάμενο κενό που αφορά την επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε ζητήματα τεχνητής νοημοσύνης. Παράλληλα, εξετάζεται η υφιστάμενη εκπαιδευτική προσφορά ψηφιακών μαθημάτων και υπογραμμίζεται η ανάγκη ανάπτυξης σύντομων και πρακτικών προγραμμάτων με σαφώς καθορισμένους στόχους.
Γίνεται παρουσίαση της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε για τον σχεδιασμό του μαθήματος, τον καθορισμό μαθησιακών αποτελεσμάτων με βάση διεθνή παιδαγωγικά πλαίσια, καθώς και της πολυτροπικής προσέγγισης με χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων. Επιπλέον, παρουσιάζεται η τεχνική υλοποίηση της μαθησιακής εμπειρίας με την αξιοποίηση ψηφιακών περιβαλλόντων όπως το Google Classroom, ενώ εντάσσονται παραδείγματα και ενδεικτικές οθόνες από την πλατφόρμα.
Γίνεται αναφορά στη διαδικασία αξιολόγησης του μαθήματος, όπου καταγράφονται τα αποτελέσματα, οι θετικές διαπιστώσεις, αλλά και τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης, εστιάζοντας ειδικότερα στη σύνδεση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης με παιδαγωγικές αρχές. Τέλος, παρουσιάζονται τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης καθώς και προτάσεις για τη μελλοντική βελτίωση και αναβάθμιση του ψηφιακού μαθήματος.
Η συμβολή της εργασίας έγκειται στην κάλυψη ενός σημαντικού εκπαιδευτικού κενού, καθώς προσφέρεται στους εκπαιδευτικούς ένα ευέλικτο και πρακτικό εργαλείο επιμόρφωσης, το οποίο ανταποκρίνεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές και τεχνολογικές απαιτήσεις.


