Αναπαράσταση του νησιού της Ύδρας στη Unity
Representation of the island of Hydra in Unity

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
3D modeling ; Unity ; Blender ; Cultural heritage ; Hydra ; Tourism promotion ; PBR texturingΠερίληψη
Η ανάπτυξη τρισδιάστατων ψηφιακών αναπαραστάσεων ιστορικών και γεωγραφικών περιοχών έχει γνωρίσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, αξιοποιώντας τεχνολογίες όπως η μοντελοποίηση 3D, οι μηχανές γραφικών και τα γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών (GIS). Στο πλαίσιο αυτής της εξέλιξης, η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας ρεαλιστικής ψηφιακής αναπαράστασης του νησιού της Ύδρας μέσω της μηχανής Unity και του εργαλείου 3D μοντελοποίησης Blender.
Η Ύδρα αποτελεί έναν ιδιαίτερο πολιτιστικό και ιστορικό προορισμό, γνωστό για τη διατήρηση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της και την απουσία μηχανοκίνητων οχημάτων. Το έργο αποσκοπεί στην αποτύπωση της τοπογραφίας του νησιού, της μοναδικής ναυτικής του κληρονομιάς και των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών του.
Η προσέγγιση που ακολουθείται βασίζεται στη χρήση προσαρμοσμένων 3D μοντέλων, τεχνικών UV mapping και PBR texturing, ώστε να αποδοθεί με ακρίβεια η αισθητική και η γεωμορφολογία της Ύδρας. Επιπλέον, η εργασία υποστηρίζει διαδραστική πλοήγηση μέσω First Person Controller, επιτρέποντας στον χρήστη να περιηγηθεί εικονικά στο περιβάλλον.
Η συμβολή της εργασίας είναι πολλαπλή, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς, τουριστική προβολή, αλλά και για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η δημιουργία μιας λεπτομερούς και ακριβούς τρισδιάστατης αναπαράστασης μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση, προώθηση και προστασία ιστορικών περιοχών, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω επεκτάσεις, όπως η ενσωμάτωση τεχνολογιών Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR).