Ανάπτυξη και αξιολόγηση τεστ σχολικής ετοιμότητας για νηπιαγωγείο με έμφαση στην ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, βασισμένο στους στόχους του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης

View/ Open
Keywords
Σχολική ετοιμότητα ; Συναισθηματικές δεξιότητες ; Κοινωνικές δεξιότητες ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Προσχολική εκπαίδευσηAbstract
This thesis focuses on developing a school readiness test for preschool-aged children, emphasizing emotional and social skills. The test was designed in accordance with the goals of the National Curriculum for Kindergarten and incorporates advanced artificial intelligence tools for assessment and analysis. It includes activities aimed at enhancing emotional recognition, social collaboration, and self-regulation. The study aims to create a valid and reliable tool that supports educational practice and provides valuable insights to educators and parents.