Περιεχόμενο παραγόμενο από χρήστες και ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας
User-generated content and copyright issues

Προβολή/Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Intellectual property law ; User Generated Content (UGC)Περίληψη
Το περιεχόμενο που παράγεται από τους χρήστες (User Generated Content) αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση από την αρχή της εμφάνισης του διαδικτύου. Πρόκειται για τη σπουδαιότερη καινοτομία στο παραδοσιακό δίκαιο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας, καθώς αφορά περιεχόμενο που γεννάται και καθοδηγείται από άτομα, τα οποία δεν υπάγονται σε κάποια επωνυμία ή επιχείρηση. Σήμερα, το μοντέλο αυτό, λειτουργεί ως βασικός παράγοντας στην παγκόσμια εξέλιξη του σύγχρονου, συμμετοχικού ιστού, επιδρώντας σημαντικά στις πτυχές των πνευματικών δικαιωμάτων. Τούτο διότι, το UGC λόγω της πολυπλοκότητας της φύσης του και του μετασχηματιστικού του χαρακτήρα, δρα σε αντίθεση με το αποκλειστικό δικαίωμα του δημιουργού - στο οποίο επικεντρώνεται η νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας - εγείροντας έτσι νομικά ζητήματα και εντάσεις στο ισχύον νομικό καθεστώς. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναζητήσει και να προσεγγίσει πιθανούς τρόπους, προκειμένου να δοθεί χώρος «αναπνοής» για το μετασχηματιστικό έργο στη νομοθεσία της ΕΕ για την Πνευματική Ιδιοκτησία. Μέσα από εκτενή σχολιασμό των διαφόρων ευρωπαϊκών και διεθνών νομικών προσεγγίσεων για τη μετασχηματιστική χρήση των δικαιωμάτων των χρηστών, εξάγονται συμπεράσματα για τη φύση της προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας σε UGC περιβάλλον, την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων ρυθμίσεων και τις μελλοντικές προοπτικές και λύσεις στο υπό εξέταση ζήτημα.