Μελέτη αγοράς και marketing εμπορικού κλάδου, ενός αδιαφοροποίητου εμπορικού προϊόντος : η περίπτωση του συνδετικού υλικού
Master Thesis
Συγγραφέας
Χαλκιαδάκης, Αντώνης
Ημερομηνία
2024-11-29Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Προϊόν ; Τιμή ; Τόπος διανομής ; Προώθηση ; Μίγμα μάρκετινγκ ; Product ; Price ; Place of distribution ; Promotion ; Marketing mixΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα εξετάσουμε τις αγοραστικές συνήθειες των εμπόρωνκαταστημάτων που εμπορεύονται ένα αδιαφοροποίητο προϊόν όπως είναι οι βίδες και τα παρελκόμενά τους (περικόχλια-ροδέλες-ντίζες). Η συγκεκριμένη αγορά είναι B2B. Αποτελεί μια γκάμα προϊόντων για τα οποία οι παραγωγοί στη χώρα μας είναι πλέον από ελάχιστοι ως ανύπαρκτοι και όλοι οι ταχέως κινήσιμοι κωδικοί παράγονται και εισάγονται από τρίτες κυρίως χώρες, λόγω κόστους. Από την επαφή μας με τους εισαγωγείς-χοντρεμπόρους (τροφοδότες των καταστημάτων) προέκυψαν σημαντικά στοιχεία για έρευνα όπως το γεγονός ότι είναι δύσκολο να διαφοροποιηθείς και να δημιουργήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά αυτή, λόγω του γεγονότος ότι ο καταναλωτής θεωρεί ότι όλοι αγοράζουν από τις ίδιες αγορές και στις ίδιες τιμές την ίδια ποιότητα. Πόσο εύκολο είναι να δημιουργηθεί Brand Name και να το διατηρηθεί σε μια τέτοια αγορά; Πόσο εύκολο είναι να διατηρηθεί η αφοσίωση του πελάτη με αυτές τις συνθήκες; Παράλληλα υπάρχει αυξημένη ευαισθησία ως προς την τιμή σύμφωνα με τα τμήματα πωλήσεων των χοντρεμπόρων, γεγονός που γίνεται ακόμα πιο εμφανές στα μικρότερατοπικά μαγαζιά της γειτονιάς (χρώματα-σιδηρικά). Τα μεγαλύτερα και πιο εξειδικευμένα καταστήματα, σύμφωνα πάντα με τους χοντρεμπόρους παρουσιάζουν μεγαλύτερη τάση αφοσίωσης σε έναν προμηθευτή που καλύπτει τη γκάμα τους, φροντίζει και ελέγχει την ποιότητα προκειμένου να έχουν ευχαριστημένους πελάτες. Η ευαισθησία προς την τιμή παραμένει, αλλά η αντίσταση μειώνεται. Αρχικά λοιπόν στο 2ο κεφάλαιο προσεγγίζουμε την έννοια του Branding στις B2B αγορές και τις προσπάθειας διαφοροποίησης των επιχειρήσεων σε προϊόντα που δεν είναι επώνυμα, θεωρούνται αναλώσιμα παραθέτοντας βιβλιογραφική ανασκόπηση και έννοιες. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε την μεθοδολογία της έρευνάς μας τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά επιλέγοντας το target group της έρευνάς μας. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζονται και αναλύονται τα ευρήματα της έρευνάς μας ενώ στο 5ο και τελευταίο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα που προέκυψαν, όπως επίσης και οι προτάσεις μας για μελλοντική έρευνα.