Οινοτουρισμός στην Ελλάδα : μελέτη περίπτωσης οινοτουρισμός στην Τήνο»
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τουρισμός ; Οινοτουρισμός ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση στην επιλογή των
εναλλακτικών μορφών τουρισμού από όλο και περισσότερους ανθρώπους. Μια από
αυτές τις μορφές είναι και ο οινοτουρισμός, ο οποίος μπορεί να συμβάλει στην επίλυση
της τουριστικής εποχικότητας, στην αύξηση των εσόδων, αλλά και στην ανάδειξη της
χώρας σε όλο τον κόσμο.
Ο οινικός κλάδος είναι εξαιρετικά σημαντικός για την ελληνική οικονομία, αλλά
παράλληλα χαρακτηρίζεται και από έντονο ανταγωνισμό. Καθώς τα οινοποιεία στην
Ελλάδα είναι αρκετά σε αριθμό θα πρέπει η κάθε επιχείρηση να επιλέξει την
κατάλληλη στρατηγική για να μπορέσει να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Στην παρούσα εργασία επιλέχθηκε να μελετηθεί το οινοποιείο T-oinos που βρίσκεται
στο νησί της Τήνου στις Κυκλάδες.
Στο κεφάλαιο 1 παρουσιάζεται η εννοιολογική προσέγγιση του τουρισμού και στο
κεφάλαιο 2 του οινοτουρισμού. Το κεφάλαιο 3 αναλύει τον όρο της στρατηγικής και
του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο 4ο
κεφάλαιο αναφέρεται ο οινοτουρισμός
στην Ελλάδα και συγκεκριμένα οι στρατηγικές προώθησής του, η συμβολή του στην
ελληνική οικονομία και η σύγκρισή του με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Το
κεφάλαιο 5 παρουσιάζει λεπτομερή στοιχεία για το T-oinos, ενώ στο 6ο
κεφάλαιο
γίνεται ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και στο 7ο
του
εσωτερικού περιβάλλοντος. Τέλος, στο κεφάλαιο 8 παρατίθενται οι στρατηγικές που
προτείνεται να ακολουθήσει το οινοποιείο.
Όσον αφορά τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν, προτείνεται το T-oinos να
ακολουθήσει την επιχειρησιακή στρατηγική της σταθερότητας και να μην προβεί σε
αυτή της ανάπτυξης ούτε της περισυλλογής. Επιπλέον συστήνεται το οινοποιείο να
ακολουθήσει την επιχειρηματική στρατηγική της εστίασης σε συγκεκριμένο κοινό-
στόχο, δηλαδή σε άτομα με υψηλό εισόδημα και ανθρώπους που διαθέτουν οινικές
γνώσεις. Οι παραπάνω στρατηγικές επιλέχθηκαν κυρίως επειδή το T-oinos έχει
αποκτήσει ήδη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω της ξεχωριστής διαδικασίας
ωρίμανσης των κρασιών που έχει υιοθετήσει, γεγονός που συνεπάγεται και την
εφαρμογή υψηλών τιμών στις ετικέτες που παράγει.