Στρατηγικό μάνατζμεντ και στρατηγική διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού : η περίπτωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
View/ Open
Keywords
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ανθρωπίνων πόρων ; Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαAbstract
Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης, αποτελώντας σημαντικό στρατηγικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (DeCenzo, Robbins & Verhulst, 2016). Ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά σε κάθε οικονομία, λόγω μεγέθους, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στη μοναδικότητα, την ποιότητα και τα κίνητρα του ανθρώπινου δυναμικού τους για να ανταγωνιστούν σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά.
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την εφαρμογή του Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δίνοντας κυρίως έμφαση στη στρατηγική προσέλκυση κι επιλογή προσωπικού που οδηγούν στην απόκτηση ταλέντου για τη διασφάλιση διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας. Εν συνεχεία, στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των αρχών που διαμορφώνουν το Στρατηγικό Μάνατζμεντ, στο τρίτο και το τέταρτο κεφάλαιο αναλύονται αντίστοιχα οι αρχές της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων και του Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων και στο πέμπτο εξετάζονται οι προϋποθέσεις, τα στάδια και οι πρακτικές της στρατηγικής στελέχωσης. Στο επόμενο κεφάλαιο γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας προκειμένου να προσδιοριστεί ο τρόπος και ο βαθμός εφαρμογής του Στρατηγικού Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Στο τελευταίο κεφάλαιο μελετάται η περίπτωση της μικρομεσαίας επιχείρησης Agroknow. Αρχικά, γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή κι αναφέρονται βασικά στοιχεία και χαρακτηριστικά που συνθέτουν την εταιρεία. Διερευνάται το περιβάλλον που δραστηριοποιείται μέσω PEST και Porter Analysis και στη συνέχεια παρουσιάζονται στοιχεία τόσο για τις Στρατηγικές, όσο και το Στρατηγικό Μάνατζμεντ Ανθρωπίνων Πόρων που εφαρμόζει η επιχείρηση. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την πρόταση στρατηγικής σε επιχειρησιακό και επιχειρηματικό επίπεδο καθώς και τα συμπεράσματα που εξάγονται.