The impact in ship operation as imposed by the energy efficiency existing shipping index
Master Thesis
Συγγραφέας
Ntzoumanis, Vasileios
Ντζουμάνης, Βασίλειος
Ημερομηνία
2024-11Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
IMO ; EEXI ; Speed of vessel ; Greenhouse gas emissionsΠερίληψη
Από την αρχαιότητα, η ναυσιπλοΐα ήταν ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες (Introduction to the International Maritime Organization, IMO, 2023), πάνω από 80% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης. Το θαλάσσιο εμπόριο είναι ο πιο οικονομικός και ενεργειακά αποδοτικός τρόπος σε σύγκριση με άλλα μέσα μεταφοράς, αλλά έχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα. Την εξάρτησή του από τα ορυκτά καύσιμα, τα οποία οδηγούν στην εκπομπή επιβλαβών αερίων. Ο Διεθνής Οργανισμός για την Ναυτιλία – IMO έχει εισάγει αρκετά μέτρα για τη μείωση αυτών των εκπομπών. Τα πιο πρόσφατα και σημαντικά είναι ο EEXI– Energy Efficiency eXisting Ship Index και ο CII – Carbon Intensity Indicator, που τέθηκαν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2023. Οι δύο αυτοί κανονισμοί αποσκοπούν στη μείωση της πυκνότητας του άνθρακα και ως αποτέλεσμα, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω μεθόδων ενεργειακής απόδοσης. Η παρακάτω έρευνα στοχεύει στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης κατανόησης των επιπτώσεων που προκαλεί η εφαρμογή του κανονισμού EEXI στη λειτουργία του πλοίου, μέσω της ανάλυσης πραγματικών δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του επί ενάμιση χρόνο. Μέσω της ανάλυσης αυτού του συνόλου δεδομένων, θα εξεταστούν λεπτομερώς οι αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί και πρέπει να εφαρμοστούν, καθώς και η αποτελεσματικότητά τους.Από την αρχαιότητα, η ναυσιπλοΐα ήταν ο κυρίαρχος τρόπος μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες (Introduction to the International Maritime Organization, IMO, 2023), πάνω από 80% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης. Το θαλάσσιο εμπόριο είναι ο πιο οικονομικός και ενεργειακά αποδοτικός τρόπος σε σύγκριση με άλλα μέσα μεταφοράς, αλλά έχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα. Την εξάρτησή του από τα ορυκτά καύσιμα, τα οποία οδηγούν στην εκπομπή επιβλαβών αερίων. Ο Διεθνής Οργανισμός για την Ναυτιλία – IMO έχει εισάγει αρκετά μέτρα για τη μείωση αυτών των εκπομπών. Τα πιο πρόσφατα και σημαντικά είναι ο EEXI– Energy Efficiency eXisting Ship Index και ο CII – Carbon Intensity Indicator, που τέθηκαν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2023. Οι δύο αυτοί κανονισμοί αποσκοπούν στη μείωση της πυκνότητας του άνθρακα και ως αποτέλεσμα, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω μεθόδων ενεργειακής απόδοσης. Η παρακάτω έρευνα στοχεύει στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης κατανόησης των επιπτώσεων που προκαλεί η εφαρμογή του κανονισμού EEXI στη λειτουργία του πλοίου, μέσω της ανάλυσης πραγματικών δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του επί ενάμιση χρόνο. Μέσω της ανάλυσης αυτού του συνόλου δεδομένων, θα εξεταστούν λεπτομερώς οι αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί και πρέπει να εφαρμοστούν, καθώς και η αποτελεσματικότητά τους.
Παγκόσμιος Οργανισμός Ναυτιλίας
Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων
Εκπομπές αερίων διοξειδίου του άνθρακα
Ταχύτητα του πλοίου