Σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος ψηφιακής μάθησης για την αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) στους νοσηλευτές χειρουργείων ιδιωτικής κλινικής, μετά από διερεύνηση των αναγκών τους
Designing an e-learning program to treat burnout among surgical nurses in a private clinic, following a needs analysis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Burnout ; Νοσηλευτές χειρουργείων ; Ψηφιακή μάθηση ; Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ; Επαγγελματική εξουθένωση ; Διαχείριση άγχουςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη σχεδίαση ενός προγράμματος ψηφιακής μάθησης με στόχο την αντιμετώπιση του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout) στους νοσηλευτές χειρουργείων. Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα στον τομέα της υγείας, ειδικά στους νοσηλευτές που εργάζονται σε χειρουργικά τμήματα, λόγω των υψηλών επιπέδων άγχους και της συνεχούς έκθεσης σε επείγουσες καταστάσεις. Στόχος της εργασίας αυτής είναι να αναλύσει τις ανάγκες των νοσηλευτών χειρουργείων και να αναπτύξει ένα ειδικά προσαρμοσμένο πρόγραμμα ψηφιακής εκπαίδευσης, το οποίο θα βοηθήσει στην αναγνώριση και αντιμετώπιση του burnout. Μέσα από τη μελέτη των παραγόντων που οδηγούν στο burnout, και με βάση τα δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, που επικεντρώνεται στην ψυχική ανθεκτικότητα, τη διαχείριση άγχους και την επαγγελματική ευεξία των νοσηλευτών. Τα ευρήματα της μελέτης κατέδειξαν την ανάγκη για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που να προσφέρει πρακτικές λύσεις και εργαλεία για την αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας της φροντίδας που παρέχουν οι νοσηλευτές χειρουργείων.