Ανάλυση της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας του TAM Academy : καινοτομίες και μελλοντικές προοπτικές
Analysis of the educational methodology of the TAM Academy : innovations and future perspectives
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας (TAM) ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα ; Αντιληπτική χρησιμότητα ; Πρόθεση χρήσης ; Στάση προς τη χρήση ; Υιοθέτηση ηλεκτρονικής μάθησηςΠερίληψη
Η ταχεία πρόοδος της τεχνολογίας των πληροφοριών και των επικοινωνιών (ΤΠΕ) έχει επηρεάσει σημαντικά τον εκπαιδευτικό τομέα, μεταμορφώνοντας τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και προωθώντας την υιοθέτηση ψηφιακών εργαλείων. Αυτή η μελέτη στοχεύει να διερευνήσει την εφαρμογή του Μοντέλου Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM) στην κατανόηση της αποδοχής και χρήσης των εκπαιδευτικών τεχνολογιών μεταξύ των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, η μελέτη διερευνά τις σχέσεις μεταξύ της αντιληπτής ευκολίας χρήσης, της αντιληπτής χρησιμότητας, της στάσης απέναντι στη χρήση και της πρόθεσης χρήσης εκπαιδευτικών εργαλείων.
Η μελέτη χρησιμοποίησε έναν ποσοτικό σχεδιασμό έρευνας, με δεδομένα που συλλέχθηκαν από δείγμα 55 συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών και μη, μέσω δομημένων ερωτηματολογίων. Το δείγμα περιελάμβανε 65,5% εκπαιδευτικούς και 34,5% μη εκπαιδευτικούς, με ποικίλα χρόνια διδακτικής εμπειρίας.
Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα και η στάση απέναντι στη χρήση είχαν τιμές Cronbach alpha 0,929 και 0,909, αντίστοιχα, υποδεικνύοντας εξαιρετική αξιοπιστία. Η αντιληπτική ευκολία χρήσης και η πρόθεση χρήσης έδειξαν καλή αξιοπιστία, με τιμές 0,771 και 0,741. Ένα paired sample t-test έδειξε σημαντική διαφορά μεταξύ της αντιληπτής ευκολίας χρήσης και της αντιλαμβανόμενης χρησιμότητας (t=-2.795, p=0.007) και μεταξύ της αντιλαμβανόμενης χρησιμότητας και της στάσης απέναντι στη χρήση (t=3.867, p=0.000). Επιπλέον, η ανάλυση παλινδρόμησης έδειξε ότι η αντιληπτική ευκολία χρήσης προέβλεψε σημαντικά την αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα, αντιπροσωπεύοντας το 52% της διακύμανσης (προσαρμοσμένο R² = 51%). Η αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα προέβλεψε επίσης σημαντικά τη στάση απέναντι στη χρήση, εξηγώντας το 42% της διακύμανσης (προσαρμοσμένο R² = 41%). Επιπλέον, η αντιληπτική χρησιμότητα και οι στάσεις απέναντι στη χρήση προέβλεπαν το 78% της διακύμανσης στην πρόθεση χρήσης (προσαρμοσμένο R² = 77%).
Συμπερασματικά, ενώ οι συμμετέχοντες βρήκαν τα εκπαιδευτικά εργαλεία πολύ χρήσιμα, αντιμετώπισαν προκλήσεις με ευκολία στη χρήση και η στάση τους ως προς τη χρήση αυτών των εργαλείων ήταν λιγότερο ευνοϊκή από την πραγματική τους πρόθεση να τα χρησιμοποιήσουν. Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της αντιμετώπισης των ανησυχιών σχετικά με τη χρηστικότητα για την ενίσχυση της υιοθέτησης των εκπαιδευτικών τεχνολογιών.