Πως επηρεάζει η ταυτότητα του ηγέτη την εσωτερική παρακίνηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηγετική ταυτότητα ; Ταυτότητα ηγέτη ; Θεωρία της αυτοδιάθεσης ; Εργασιακή παρακίνηση ; Εσωτερική παρακίνηση ; Εξωτερική παρακίνησηΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να μελετήσει την επίδραση της ηγετικής ταυτότητας πάνω στην εσωτερική παρακίνηση του προσωπικού στο εργασιακό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει πως οι τέσσερις διαστάσεις της ηγετικής ταυτότητας, Identity Prototypicality, Identity Advancement, Identity Entrepreneurship και Identity Impresarioship μπορούν να παρακινήσουν αποτελεσματικά τους εργαζόμενους.
Η έρευνα διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου και συμπληρώθηκε από 178 εργαζόμενους προερχόμενους από ποικίλα εργασιακά περιβάλλοντα, ηλικιακές ομάδες και ομάδες εργασιακής εμπειρίας. Οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν σχετικά με τη συμπεριφορά του προϊσταμένου/εργοδότη τους και τους λόγους που τους παρακινούν για να καταβάλλουν προσπάθεια και να εμπλακούν ενεργά στην δουλειά τους.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν θετική συσχέτιση μεταξύ της κλίμακας της ηγεσίας και της κλίμακας αυτοδιάθεσης (r=0,28***). Συνεπώς φαίνεται ότι οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι και παρακινούνται αποτελεσματικά από την συμπεριφορά του προϊσταμένου/εργοδότη τους. Αντίστοιχα, η κλίμακα της ηγεσίας εμφανίζει ικανοποιητική θετική συσχέτιση και με την εσωτερική παρακίνηση (r=0,35***) επιβεβαιώνοντας με ασφάλεια την βασική στόχευση της εργασίας αυτής.