Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού μαθήματος για τον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ανάδειξη βιώσιμων επαγγελμάτων του μέλλοντος
Professional orientation design and development of an online course, dedicated to secondary school students, to promote future sustainable professions
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαγγελματικός προσανατολισμός ; MOOCs ; Βιωσιμότητα ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία σχετίζεται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την ανάδειξη βιώσιμων επαγγελμάτων του μέλλοντος. Εξετάζει και τεκμηριώνει την επιλογή της μικρομάθησης για τη σχεδίαση Μαζικών Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOCs). Εστιάζει στις δυνατότητες των MOOCs να προσφέρουν ευελιξία στους μαθητές, επιτρέποντάς τους να ακολουθήσουν το δικό τους ρυθμό μάθησης και να ενισχύσουν την αυτονομία τους. Μέσω του διαδικτυακού μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι αναπτύσσουν δεξιότητες που απαιτούνται για το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον όπως η επιχειρηματικότητα, η καινοτομία και η βιωσιμότητα. Το παρόν σύγγραμμα αναλύει τέσσερις διδακτικές μικρομάθησης που αφορούν στην επαγγελματική καθοδήγηση και εξέλιξη των μαθητών δευτεροβάθμιας ανακαλύπτοντας χαρακτηριστικά και απαιτήσεις των επαγγελμάτων. Η πρώτη διδακτική ενότητα αφορά στην παρουσίαση επιλεγμένων επαγγελμάτων με στόχο την κατανόηση όσο το δυνατόν περισσότερο των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων τους. Η δεύτερη εστιάζει στα βιώσιμα επαγγέλματα και πως αυτά συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στη μείωση της κλιματικής αλλαγής, με απώτερο σκοπό να δημιουργούνται θετικές επιπτώσεις στην κοινωνία και στο οικοσύστημα . Η τρίτη διδακτική οδηγεί τους μαθητές ώστε να κατανοήσουν τρόπους με τους οποίους θα αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά το άγχος των εξετάσεων. Τέλος το διαδικτυακό μάθημα παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά της διασύνδεσης του νέου επιχειρηματία με την εφευρετικότητα, την καινοτομία και την τεχνολογία. Καταληκτικά ο επίλογος αναφέρει συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντική βελτίωση των MOOCs ως εργαλείο κατάλληλο για την επαγγελματική πορεία των μαθητών συμβάλλοντας στην προετοιμασία για τις απαιτήσεις της σύγχρονης επαγγελματικής πραγματικότητας.