Σχεδίαση και υλοποίηση μαζικού ανοικτού διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην υποστήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Design and implementation of a massive open online course (MOOC) for the training of primary school teachers in supporting students with specific learning disabilities
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) ; Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Massive Open Online Courses (MOOCs) ; Special learning disabilities ; Teacher’s education ; e-LearningΠερίληψη
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν μεγάλη διαφοροποίηση και επιβάλλουν διαρκή έρευνα και αξιολόγηση αποτελεσματικών διδακτικών προσεγγίσεων και μηχανισμών παρέμβασης. Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) , για την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το MOOC με τίτλο "Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες - Ορισμός, Χαρακτηριστικά και Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις" έχει σχεδιαστεί για να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς που να ανταποκρίνεται στις ποικίλες και διαφορετικές ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζοντας τις κατάλληλες εκπαιδευτικές πρακτικές και δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, μπορούν να μετατρέψουν την τάξη σε ένα ευχάριστο σχολικό χώρο, ο οποίος θα συμβάλλει στην προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και στη βελτίωση της μαθησιακής τους εμπειρίας. Το ψηφιακό μάθημα, σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές της μικρομάθησης, ενσωματώνοντας πλούσιο οπτικοποιημένο, πολυμεσικό και διαδραστικό περιεχόμενο. Επίσης, για τη σχεδίαση και υλοποίηση του MOOC, λήφθηκαν υπόψη τα αποτελέσματα και συμπεράσματα που αναδείχθηκαν από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Το MOOC φιλοξενείται σε μια πλατφόρμα συστήματος διαχείρισης μάθησης (LMS) και αξιολογείται πλήρως ως προς το περιεχόμενο, τη σχεδίαση και την υλοποίησή του. Αναμένεται ότι τα ευρήματα της παρούσας μελέτης θα συμβάλουν θετικά στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, βελτιώνοντας έτσι τη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.