Ολοκληρωμένη εφαρμογή διαχείρισης της ξενοδοχειακής εμπειρίας και υπηρεσιών μέσω κινητού : ψηφιακή εξυπηρέτηση με επίκεντρο τον πελάτη-επισκέπτη και προώθηση της βιωσιμότητας
Integrated mobile hotel experience and service management application : guest-centric digital service and sustainability promotion
View/ Open
Keywords
Εφαρμογή για κινητά ; Ξενοδοχεία ; Εμπειρία επισκεπτών ; Εσωτερικό εργαλείο ; Εξυπηρέτηση πελατών ; Ψηφιακός εκσυγχρονισμός ξενοδοχειακών μονάδων ; Αιτήματα εξυπηρέτησης ; Προσωποποιημένα προφίλ πελατών ; Ψηφιακές κάρτες κλειδιών δωματίων ; Πλαστικές κάρτες κλειδιών ; Κρατήσεις σε εστιατόρια ; Συμμετοχή σε δραστηριότητες ; Βιωσιμότητα ; Mobile application ; Hotels ; Guest experience ; Internal tool ; In house app ; Customer service ; Digital modernization ; Personalised customer profiles ; Service requests ; NFC ; Electronic key cards ; NFC room key card ; Android ; Restaurant reservationsAbstract
This dissertation presents the development of a mobile application designed for hotels, with the primary objective of improving the guest experience and modernizing services in the hospitality industry. The app is used as an internal tool for hotel guests, facilitating smooth communication, improved customer service and access to key hotel amenities.
This project identifies key areas where digital modernization can improve operations and guest satisfaction. The app offers features such as digital menus, service requests, use of electronic key cards and hotel information, effectively replacing traditional paper documents and plastic key cards. An important focus of the app is its eco-friendly design, helping to reduce or eliminate the use of paper and plastic, aligning with sustainable practices in the hospitality industry.
This paper highlights the role of technology in the evolution of the hotel guest experience, while promoting a more sustainable and efficient service environment.