dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Σαββοπούλου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2024-03-29T11:21:28Z | |
dc.date.available | 2024-03-29T11:21:28Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16330 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3752 | |
dc.description.abstract | Τις τελευταίες δεκαετίες η σπατάλη τροφίμων έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις με σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, αποτελεί ζητούμενο η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και η επιμόρφωση σχετικά με αυτό το ζήτημα. H παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να συμβάλλει σε αυτή τη κατεύθυνση μέσα από τη σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού, το οποίο συνδυάζει την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας με την παιδαγωγική προσέγγιση των επιτραπέζιων παιχνιδιών. Ο συνδυασμός αυτών των δύο, αναμένεται να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών καθώς και να συμβάλλει θετικά στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Σκοπός του προτεινόμενου παιχνιδιού είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων, καθώς και να ενισχύσει την ανάληψη πρωτοβουλιών για την υιοθέτηση βιώσιμων συνηθειών.
Αναγνωρίζοντας την έλλειψη επαρκούς γνώσης σχετικά με αυτό το ζήτημα, έχουν δημιουργηθεί αρκετά εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με αυτό το πρόβλημα. Ένα τέτοιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι το «Μπορούμε στο Σχολείο», το οποίο έχει σχεδιαστεί από την μη κυβερνητική οργάνωση «Μπορούμε». Η συγκεκριμένη ΜΚΟ στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και την αύξηση της επισιτιστικής στήριξης σε όλη την Ελλάδα. Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματός της αποτέλεσε τη βάση για τον σχεδιασμό του προτεινόμενου παιχνιδιού, στόχος του οποίου είναι να παρουσιάσει με έναν ενδιαφέρων τρόπο το πρόβλημα και να παρακινήσει τους μαθητές να συμβάλλουν στην εξάλειψή του. To παιχνίδι αυτό, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μελλοντικά σε αντίστοιχες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και δράσεις. | el |
dc.format.extent | 77 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχεδίαση εκπαιδευτικού επιτραπέζιου παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In recent decades, food waste has reached alarming proportions, with serious social, economic and environmental consequences. It is therefore a matter of raising awareness and providing training on this issue. This master thesis seeks to contribute in this direction through the design of an educational game that combines augmented reality technology with the pedagogical approach of board games. The combination of these two is expected to enhance the interest of students as well as contribute positively to the achievement of educational goals. The aim of the proposed game is to inform and raise awareness among students about the food waste phenomenon, as well as foster initiatives to adopt sustainable habits.
Recognizing the lack of sufficient knowledge on this issue, several educational programs have been created to inform and raise awareness of this problem among students. One such educational program is "Boroume sto Sholeio" designed by the non-governmental organization "Boroume". This NGO aims to reduce food waste and increase food support throughout Greece. The educational material of its project was the basis for the design of the proposed game, which aims to present the problem in an interesting way and motivate students to contribute to its elimination. In the future, this game could be used in similar educational initiatives and actions. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό παιχνίδι | el |
dc.subject.keyword | Επιτραπέζιο παιχνίδι | el |
dc.subject.keyword | Σπατάλη τροφίμων | el |
dc.date.defense | 2024-02-15 | |