dc.contributor.advisor | Ραχανιώτης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Βουργίδη, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2024-03-28T06:13:16Z | |
dc.date.available | 2024-03-28T06:13:16Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16317 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3739 | |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εκτιμήσει κατά πόσο οι
υπάρχουσες τάσεις στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (E/K)
συντελούν στη βελτίωση της λειτουργίας των υπαρχόντων συστημάτων και
διαδικασιών και στη βελτίωση του επιπέδου της εξυπηρέτησης των πελατών, καθώς
επίσης και να εντοπίσει τάσεις που έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται.
Αναλυτικότερα, στόχοι της παρούσας διπλωματικής είναι
● να εντοπίσει και να παραθέσει όλες τις εξελίξεις των τελευταίων 20 ετών στον
κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδο τεχνολογικό,
περιβαλλοντικό και οικονομικό
● να εκτιμήσει το πόσο έχουν συμβάλλει οι νέες τεχνολογίες στη βελτίωση των
λειτουργιών και των διαδικασιών στη μεταφορική αλυσίδα των
εμπορευματοκιβωτίων
● να εντοπίσει και να καταγράψει προβλήματα τα οποία είχαν ανακύψει στο
παρελθόν που αφορούν τον τρόπο διεξαγωγής των μεταφορών, καθώς και τις
λύσεις που συνετέλεσαν στην αντιμετώπισή τους.
Επιχειρείται να γίνει προσέγγιση σε εξελίξεις που αφορούν τόσο τα πλοία όσο και τα
λιμάνια και τους λοιπούς χώρους εγκαταστάσεων, καθώς και τα εμπορευματοκιβώτια
αυτά καθαυτά.
Ακόμη επιχειρείται μια ανάλυση σε κομβικούς τομείς της 4ης βιομηχανικής
επανάστασης και η ανάδειξη του ρόλου που έπαιξε αυτή στον κλάδο της μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων. Αναλύονται κομβικά τεχνολογικά εργαλεία της 4ης
βιομηχανικής επανάστασης και μοντέλα που έχουν αναπτύξει οι σημαντικότεροι
παίκτες στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία συμβάλλουν
σημαντικά στην αύξηση της ποιότητας που μετριέται μέσα από παράγοντες όπως το
επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών και η μείωση των χρόνων εξυπηρέτησης
Επισημαίνεται ο βαθμός στον οποίο η εισαγωγή των μεγάλων πλοίων αλλάζει τα
ναυτιλιακά πρότυπα και απαιτεί επέκταση των λιμένων.Τέλος επιχειρούνται να
εξεταστούν ενδεχόμενες προτάσεις βελτίωσης της υπάρχουσας κατάστασης στον
κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και προτάσεις περαιτέρω μελέτης. | el |
dc.format.extent | 76 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σύγχρονες τάσεις, εξελίξεις και προκλήσεις στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to assess how the current trends in the container shipping
industry contribute to improving the operation of existing systems and processes and
to improving the level of customer service, as well as to identify world trends.
More specifically, the aim of this thesis is:
● to identify and list all the advances during the last years in the container
transport industry at a technological, environmental and financial level,
● to assess the extent to which new technologies have contributed to the
improvement of operations and processes in the container transport industry.
● to identify and record issues that had arisen in the past in the way
transportation was carried out, as well as the solutions that contributed to their
mitigation,
An attempt is made to approach recent developments concerning ships, ports and
other facilities, as well as the containers themselves. It also attempts to analyze key
areas of the 4th industrial revolution and highlight the role it played in the container
shipping industry. Moreover it analyzes key technological tools and models
developed by the major players in the container shipping industry that significantly
contribute to increasing quality measured through factors such as customer service
level and reduction of procedures duration.
The changes of the relationships dynamics of all the contributing parts of the shipping
network in the direction of optimizing the level of the provided quality, are
additionally illustrated. Additionally the extent to which the introduction of large
ships changes shipping patterns and requires port expansion is highlighted.
Finally, some proposals to improve the existing situation in the container transport
sector are considered, as well as further research proposals. | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Εμπορευματοκιβώτια | el |
dc.subject.keyword | Τάσεις | el |
dc.subject.keyword | Προκλήσεις | el |
dc.subject.keyword | Περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.date.defense | 2024-03-13 | |