Αξιοποίηση του εργαλείου SELFIE για την αποτίμηση της ψηφιακή ικανότητας σχολικών μονάδων
Using the SELFIE tool to capture schools’ digital capacity
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακή ικανότητα ; Ψηφιακές τεχνολογίες ; SELFIE ; SELFIE PTK ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει την εφαρμογή του εργαλείου SELFIE στον προσδιορισμό της ψηφιακής ικανότητας μίας σχολικής μονάδας και την υποστήριξη κατάρτισης ενός σχετικού Σχεδίου Δράσης μέσω της εργαλειοθήκης SELFIE PTK. Η παρούσα εργασία έρχεται να προστεθεί σε ένα πλήθος εργασιών που εξετάζουν τον βαθμό ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση, τις στάσεις και τις αντιλήψεις της ηγεσίας των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, καθώς και την απόκτηση της ψηφιακής ικανότητας από τους μαθητές. Το θεωρητικό πλαίσιο για την εργασία είναι το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τους ψηφιακά ικανούς εκπαιδευτικούς οργανισμούς (DigCompOrg). Η εργασία παρουσιάζει μία μελέτη περίπτωσης ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου στην Αθήνα, όπου τα δεδομένα του ερωτηματολογίου SELFIE αξιοποιούνται για την σύνταξη ενός σχεδίου βελτίωσης. Η συμβολή της εργασίας έγκειται στην σύνδεση του ερωτηματολογίου SELFIE με την εργαλειοθήκη SELFIE PTΚ και αναδεικνύει τη σημασία στοχευμένων δράσεων για την βελτίωση της ψηφιακής ετοιμότητας εκπαιδευτικών και σχολείου. Τέλος, γίνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα σχετικά με την αξιοποίηση των δύο εργαλείων.