Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦίλιππας, Νικόλαος
dc.contributor.authorΚυριανίδη - Νικολαΐδη, Δήμητρα
dc.date.accessioned2023-11-24T06:20:40Z
dc.date.available2023-11-24T06:20:40Z
dc.date.issued2023-10-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15985
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3407
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας συνιστά η έννοια της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης. Με βάση τη διεθνή εμπειρία για τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση στη σχολική ηλικία, είναι λιγοστά τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με τις υπάρχουσες μελέτες να τονίζουν πως η χρηματοοικονομική εκπαίδευση προσφέρει σημαντικά οφέλη στα παιδιά, ήδη από το δημοτικό σχολείο. Αναφορικά με το ζήτημα της χρηματοοικονομικής ικανότητας των μαθητών στην Ελλάδα, οι αναφορές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι σχεδόν μηδενικές, παρά το γεγονός ότι το ζήτημα της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης των μαθητών είναι επίκαιρο. Με άξονα τα ανωτέρω, σκοπός της παρούσας ερευνητικής διαδικασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων μαθητών και μαθητριών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σχετικά με τη χρηματοοικονομική παιδεία των παιδιών σε μικρές τάξεις του σχολείου. Η έρευνα είναι ποσοτική και το δείγμα αποτελείται από 126 εκπαιδευτικούς και 162 γονείς/κηδεμόνες. Η δειγματοληπτική διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν η μέθοδος της αναλογίας και της χιονοστιβάδας. Η έρευνα διενεργήθηκε ηλεκτρονικά με χρήση του Google Forms, τον Ιούνιο του 2023. Μέσα από την ανάλυση αποτυπώθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων για την οικονομία και για τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση των παιδιών σε μικρή ηλικία. Επίσης, διαπιστώθηκε πως υπάρχουν κάποιες διαφορές στις απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών σχετικά με την χρηματοοικονομική εκπαίδευση των παιδιών. Η παρούσα ανάλυση ανέδειξε την ανάγκη να συζητούν, τόσο οι γονείς με τα παιδιά, όσο και οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους στην τάξη θέματα σχετικά με την οικονομία, μέσα από δράσεις που μπορούν να αυξήσουν το επίπεδο χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των μαθητών, το οποίο δυστυχώς αξιολογείται ως μέτριο.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΧρηματοοικονομική εκπαίδευση για παιδιά / μαθητές δημοτικούel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe subject of this paper is the concept of financial education. Based on the international experience on financial education at school age, there is little available research data on primary education, with existing studies emphasizing on the fact that financial education offers significant benefits to children as early as in primary school. Regarding the issue of financial literacy of students in Greece, there are almost no reports on primary education, despite that the issue of financial education of students is topical. Based on the above, the aim of the present research process is to investigate the views of teachers and parents/guardians of primary school students in Greece, regarding the financial literacy of children in small classes at school. The survey is quantitative and the sample consists of 126 teachers and 162 parents/guardians. The sampling procedure followed was the sample proportion and snowball (chain sampling) method. The survey was conducted online using Google Forms in June 2023. Through the analysis, the views of teachers and parents/guardians on economics and financial education of children at an early age were captured. It was also found that there are some differences in the views of parents and teachers on financial education of children. The present analysis has highlighted the need for both parents and teachers to discuss with their children and students in the classroom respectively issues related to the economy, through actions that can increase the level of financial literacy of students, which is unfortunately assessed as moderate.el
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομικός αλφαβητισμόςel
dc.subject.keywordΜαθητέςel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.date.defense2023-11-09


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»