Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜενδρινού, Μαρία
dc.contributor.authorΑποστολοπούλου, Θεοφανή - Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2023-11-22T12:32:44Z
dc.date.available2023-11-22T12:32:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15974
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3396
dc.description.abstractΗ ένταξη των ανήλικων προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας στην οποία εγκαθίστανται αποτελεί μείζον ζήτημα το οποίο επηρεάζεται από ένα πλήθος παραγόντων, το οποίο αφορά τις ιδιαιτερότητες των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα ανήλικα προσφυγόπουλα είναι παιδιά που έχουν βιώσει εμπειρίες που δεν συνάδουν με το νεαρό της ηλικίας τους. Οι ένοπλες συγκρούσεις, οι διωγμοί, η εγκατάλειψη του τόπου καταγωγής, της οικίας, του κοινωνικού περιβάλλοντος και των λοιπών συγγενών, συνιστούν εμπειρίες τραυματικές ενώ κλυδωνίζουν τον ψυχισμό των ανθρώπων ατόμων και υπονομεύουν την ομαλή πνευματική και ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Στη χώρα εγκατάστασης ή στη χώρα φιλοξενίας, η είσοδος των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση συνιστά έναν παράγοντα που ενισχύει την κοινωνική ένταξη και σε δεύτερο χρόνο την ένταξη των ανθρώπων αυτών στην αγορά εργασίας, ενώ η εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την ανάκτηση του αισθήματος σταθερότητας, ασφάλειας και αποδοχής που αυτά τα παιδιά έχουν ανάγκη. Γεγονός αποτελεί ότι με την άφιξη των ανθρώπων αυτών σε μια τρίτη χώρα, καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα σύνολο ζητημάτων που αφορούν στη χορήγηση προσφυγικής ασυλίας, εφόσον το δικαιούνται ή στην έκδοση άδειας παραμονής ή στην ικανοποίηση του αιτήματός τους για μετάβαση σε άλλη χώρα της επιλογής τους. Στη συνέχεια, το ζήτημα στέγασης καθώς και κάλυψης των καθημερινών βιοποριστικών αναγκών αποτελούν ζητήματα που απασχολούν τους ανθρώπους αυτούς, θέτοντας την εκπαίδευση σε δεύτερη μοίρα. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των ζητημάτων που αναφέρονται παραπάνω ανάγουν σε ζήτημα ύψιστης σημασίας τη συνεργασία και την άμεση λήψη αποφάσεων των εμπλεκόμενων φορέων ενώ η ορθή διαχείριση των ανθρώπων αυτών αποτελεί πρωτίστως ζήτημα σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μια συγκριτική αποτίμηση του τρόπου που οι ανήλικες πρόσφυγες εισήχθησαν στο εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας, ενώ σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τις θετικές δράσεις καθώς και τα προβλήματα που παρέμειναν άλυτα στην περίπτωση των ανήλικων προσφύγων, όπως αυτά θα προκύψουν από τη βιβλιογραφική μελέτη.el
dc.format.extent89el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ ένταξη των ανήλικων προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Συγκριτική αποτίμηση με το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας και της Γερμανίας.el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe inclusion of refugee minors in the educational system of each country in which they settle is a major issue which is influenced by a multitude of factors, which concerns the particularities of those involved in the educational process. Refugee minors are children who have experienced experiences that are inconsistent with their youth. The armed conflicts, the persecutions, the abandonment of the place of origin, the home, the social environment and other relatives, constitute traumatic experiences while shaking the psyche of these people and undermining their smooth spiritual and psychosocial development. In the country of settlement or in the host country, the entry of refugee children into education is a factor that strengthens social integration and, secondly, the integration of these people into the labor market, while education can strengthen the recovery of a sense. The fact is that upon the arrival of these people in a third country, they have to deal with a set of issues related to the granting of refugee immunity, if they are entitled to it, or the issuance of a residence permit or the satisfaction of their request to move to another country of their choice. Subsequently, the issue of housing as well as meeting daily subsistence needs are issues that concern these people, putting education in second place. The effective treatment of the issues mentioned above makes the cooperation and immediate decision-making of the involved bodies a matter of utmost importance, while the proper management of these people is primarily a matter of respect for Human Rights. In this paper, a comparative assessment of the way in which minor refugees were introduced into the education system of each country is carried out, while the purpose of the paper is to highlight the positive actions as well as the problems that remained unsolved in the case of minor refugees, as they will arise from the bibliographic study.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΠροσφυγόπουλαel
dc.subject.keywordΑνήλικοι πρόσφυγεςel
dc.subject.keywordΕκπαίδευση προσφύγωνel
dc.subject.keywordΣχολική ένταξηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.date.defense2023-09-25


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»