Εμφάνιση απλής εγγραφής

Επίδραση των στυλ ηγεσίας στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : μια ποσοτική διερεύνηση

dc.contributor.advisorΚανάς, Άγγελος
dc.contributor.authorΚαλαρίδου, Μελπομένη
dc.date.accessioned2023-10-31T11:15:00Z
dc.date.available2023-10-31T11:15:00Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15865
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3287
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία σχεδιάστηκε, για να μελετήσει την επίδραση των στυλ ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα στυλ ηγεσίας που παρατηρούνται πιο συχνά στις σχολικές μονάδες αλλά και τους παράγοντες που επηρεάζουν γενικότερα την επαγγελματική ικανοποίηση των δασκάλων. Απαρτίζεται από 2 μέρη, τη θεωρητική θεμελίωση μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και το ερευνητικό μέρος, όπου αναλύονται τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας που διεξήχθη. Το ερευνητικό δείγμα αποτελείται από 154 δασκάλους Πρωτοβάθμιας Γενικής εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Αττικής, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο Πολυπαραγοντικής Ηγεσίας 45 ερωτήσεων και το ερωτηματολόγιο Επαγγελματικής Ικανοποίησης 20 ερωτήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η συναλλακτική και η μετασχηματιστική ηγεσία είναι οι δύο μορφές ηγεσίας οι οποίες υιοθετούνται περισσότερο από τους Έλληνες διευθυντές. Επίσης, διαφαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί προτιμούν να συνεργάζονται με διευθυντές οι οποίοι έχουν χαρακτηριστικά μετασχηματιστικού ηγέτη. Ακόμα, γίνεται εμφανές πως η επαγγελματική ικανοποίηση εξαρτάται άμεσα από παράγοντες όπως η φύση της εργασίας, η επαφή με τα παιδιά και οι συναδελφικές σχέσεις και πώς τα επίπεδά της διαφέρουν μεταξύ ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών. Εν κατακλείδι, κρίνεται αναγκαία η υλοποίηση περεταίρω ερευνών, για τη διεξοδικότερη ανάλυση των θεμάτων που μελετώνται στην παρούσα εργασία.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΕπίδραση των στυλ ηγεσίας στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : μια ποσοτική διερεύνησηel
dc.title.alternativeThe effect of leadership styles at teachers’ job satisfaction in primary education : a quantitative researchel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe current thesis was designed in order to study the effect of leadership styles at teachers’ job satisfaction in Primary education, the leadership styles that are mostly used by principals and the factors that generally affect the teachers’ job satisfaction. This thesis is divided into two parts. The first part is a theoretical approach of the currently studied subject, thoroughly based on existing literature. The second part includes the findings of the quantitative research. 154 teachers of Attica’s Primary Schools filled a 45 - item questionnaire about Multifactoral Leadership and a 20 – item questionnaire about Job Satisfaction. Research results indicate that transactional and transformational leadership styles are the most common leadership styles that are used by Greek principals. The findings, also, suggest that Greek teachers prefer to work with transformational leaders and that job satisfaction is correlated with factors such as the kind of the profession and the relationship with students and other colleagues. Besides, job satisfaction levels differ between teachers of the opposite sex. Last but not least, there is a necessity to emphasize that more research on this subject should be conducted.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΣτυλ ηγεσίαςel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΣυναλλακτική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΠαθητική – αποφευκτική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΔάσκαλοιel
dc.subject.keywordLeadershipel
dc.subject.keywordLeadership stylesel
dc.subject.keywordJob satisfactionel
dc.subject.keywordTransformational leadershipel
dc.subject.keywordTransactional leadershipel
dc.subject.keywordDelegative (Laissez faire) Leadershipel
dc.subject.keywordTeachersel
dc.date.defense2023-10-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»