Entry decision in the platform economy
Η απόφαση εισόδου στην οικονομία της πλατφόρμας
Master Thesis
Συγγραφέας
Kleidas, Aristeidis
Κλειδάς, Αριστείδης
Ημερομηνία
2023-10Επιβλέπων
Τσελεκούνης, ΜάρκοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Business model ; Multi-sided platform ; Entry decisionΠερίληψη
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και των διαθέσιμων τεχνικών μέσων ήταν ανέκαθεν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ανάπτυξη της καινοτομίας σε κοινωνίες και αγορές σε όλο τον κόσμο. Ένας από τους λόγους για τους οποίους παρατηρείται το παραπάνω φαινόμενο είναι ότι συχνά η ανάπτυξη μιας τεχνολογίας επιτρέπει την πρακτική εφαρμογή καινοτόμων και επαναστατικών ιδεών που, κατά τη σύλληψή τους και ελλείψει αυτής της τεχνολογίας, δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν ή καθιστούν δυνατή νέους τρόπους λειτουργίας και εκμετάλλευσης παραδοσιακών συστημάτων και πρακτικών που μέχρι την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας είχαν εντελώς διαφορετικό σκοπό ή πολύ περιορισμένη χρήση.
Είναι γεγονός, άλλωστε, ότι ιστορικά κάποιες από τις πιο εντυπωσιακές και σημαντικές εξελίξεις, τόσο στο βιοτικό επίπεδο του κοινωνικού συνόλου όσο και στη βελτίωση και αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της αγοράς και των επιχειρήσεων, ήταν που πυροδοτήθηκαν από τεχνολογικά και τεχνικά επιτεύγματα, τα οποία έδωσαν την πρακτική δυνατότητα σε τέτοιες ιδέες, συστήματα και πρακτικές να εξελιχθούν. Ωστόσο, η τεχνολογία εξέλιξής της και η μεταφορά της ανθρωπότητας στην ψηφιακή εποχή μέσω των υπολογιστών, του διαδικτύου και των έξυπνων φορητών συσκευών, εξαλείφει τους γεωγραφικούς περιορισμούς και σχεδόν εξάλειψε το κόστος των πληροφοριών. Έτσι, οδηγηθήκαμε στην πραγματική καινοτομία της σύγχρονης συνεργατικής οικονομίας, δηλαδή στην επέκτασή της στο «μοίρασμα» πέρα από τα στενά όρια της γεωγραφικής περιοχής του κοινωνικού κύκλου.
Η παρούσα εργασία στοχεύει να εντοπίσει και να αναλύσει τα ζητήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από τη λειτουργία του οικονομικού μοντέλου της Sharing Οικονομίας στις παραδοσιακές αγορές. Ως εκ τούτου, η χρήση της τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα η χρήση πλατφορμών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα μελετηθεί στην παρούσα εργασία, με στόχο την είσοδο στην αγορά. Ενώ θα αναλυθούν ενέργειες που στοχεύουν στην προστασία αυτών των πλατφορμών για το κοινό που τις χρησιμοποιεί.