Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαριώτης, Ευθύμιος
dc.contributor.advisorPariotis, Efthimios
dc.contributor.authorΚαρυώτη, Μαρία
dc.contributor.authorKaryoti, Maria
dc.date.accessioned2023-09-20T09:13:04Z
dc.date.available2023-09-20T09:13:04Z
dc.date.issued2023-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15723
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3145
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα εξετάζει ενδελεχώς τη δυνατότητα και τις συνέπειες διαφόρων στρατηγικών τιμολόγησης του άνθρακα στη βιομηχανία ναυτιλιακών μεταφορών, έναν τομέα που συμβάλλει σημαντικά στις παγκόσμιες εκπομπές CO2. Λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή φύση της ναυτιλίας, η ίδρυση ενός παγκοσμίως αναγνωρισμένου και συνεπούς μηχανισμού τιμολόγησης του άνθρακα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, αλλά προσφέρει και σημαντικές ευκαιρίες. Η εργασία πραγματεύεται το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, πρόσφατα υιοθετημένους κανονισμούς και προτάσεις, καθώς και προοπτικούς οικονομικούς μηχανισμούς βασισμένους στην αγορά, παρέχοντας μια ανάλυση των μοναδικών τους χαρακτηριστικών και των αμοιβαίων διαφορών. Πραγματοποιείται μελέτη γύρω από το νεοεισαγόμενο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ και τον κανονισμό FuelEU για τη ναυτιλία, που εφαρμόζονται και οι δύο από την ΕΕ – έναν κορυφαίο περιφερειακό νομοθέτη. Η έρευνα εξετάζει διάφορες διαστάσεις αυτών των μέτρων και τις επιπτώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και την αναφορά στις εμπειρίες αυτών των μηχανισμών σε άλλους τομείς και γεωγραφικές δικαιοδοσίες. Περαιτέρω σκέψεις ανακύπτουν επίσης γύρω από τον καθορισμό των επιπέδων τιμολόγησης του άνθρακα, την ταυτοποίηση του ποιος επωμίζεται το κόστος και την κατανόηση της δημιουργίας νέων πηγών εσόδων. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι παρόλο που δεν υπάρχει καμία μοναδική λύση που να είναι εφαρμόσιμη παντού, ένας καλά δομημένος μηχανισμός τιμολόγησης του άνθρακα έχει τη δυνατότητα να μειώσει όχι μόνο τις εκπομπές αλλά και να παροτρύνει την τεχνολογική πρόοδο και την αποδοτικότητα εντός του ναυτιλιακού τομέα. Η έρευνα τονίζει την επιτακτική ανάγκη για διεθνή συνεργασία και αυστηρή ρύθμιση για να εγγυηθεί την αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου σχεδίου. Συνεισφέροντας στην αναδυόμενη γνώση γύρω από το ρόλο των MBM στην παγκόσμια ναυτιλία, αυτή η έρευνα λειτουργεί ως πολύτιμος πόρος για διάφορους ενδιαφερόμενους στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Βοηθά στην καλύτερη κατανόηση του δυναμικού διάφορων οικονομικών μέτρων για τη ναυτιλία και παρέχει καθοδήγηση για τη μετάβαση προς βιώσιμες στρατηγικές.el
dc.format.extent97el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleCarbon pricing options for maritime emissionsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis research thoroughly examines the potential and implications of diverse carbon pricing strategies within the maritime shipping industry, a sector significantly contributing to global CO2 emissions. Considering the international scope of shipping, establishing a globally recognized and consistent carbon pricing mechanism poses numerous challenges, yet offers considerable opportunities. This paper navigates through the existing regulatory framework, recently adopted regulations and proposals, as well as prospective market-based mechanisms, providing an analysis of their unique features and mutual disparities. In-depth insight is drawn around the newly introduced EU Emissions Trading Scheme and the FuelEU maritime regulation, both implemented by the EU – a prominent regional policymaker. The study scrutinizes various dimensions of these MBMs and their consequential impacts on the maritime industry, as well as referencing the experiences of these mechanisms within other sectors and geographic jurisdictions. Further considerations are also raised around determining carbon price levels, identifying who bears the cost burden, and understanding the generation of new revenue streams. Findings suggest that although no singular solution is universally applicable, a well-structured carbon pricing mechanism possesses the potential to not only decrease emissions but also incentivize technological advancement and efficiency within the shipping sector. The research stresses the imperative need for international cooperation and stringent regulation to guarantee the effectiveness of such a scheme. By contributing to the emerging knowledge base surrounding the role of MBMs in decarbonizing the global shipping sector, this research serves as a valuable resource for various stakeholders in the maritime industry. It assists in better understanding the potential of various MBMs for shipping and provides guidance in transitioning towards sustainable strategies.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordGreen house gasel
dc.subject.keywordMarket based measuresel
dc.subject.keywordEU ETSel
dc.subject.keywordFuelEUel
dc.subject.keywordMACCsel
dc.subject.keywordCap-and-tradeel
dc.subject.keywordCarbon taxel
dc.subject.keywordLevyel
dc.subject.keywordEU MRVel
dc.subject.keywordWell-to-wakeel
dc.subject.keywordCarbon intensityel
dc.date.defense2023-07-28


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»