Show simple item record

Η αξιοποίηση του game-based learning, των τεχνολογιών virtual και augmented reality και άλλων ΤΠΕ στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων : η οπτική των εκπαιδευτικών

dc.contributor.advisorΒοζίκης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΓιαννακοπούλου, Εμμανουέλα
dc.date.accessioned2023-06-29T05:14:51Z
dc.date.available2023-06-29T05:14:51Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15538
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2960
dc.description.abstractΣτις μέρες μας είναι αναντίρρητο το γεγονός ότι οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) έχουν εισβάλει σε όλους τους τομείς του ανθρώπινου βίου. Ένας από αυτούς είναι η εκπαίδευση. Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα εξετάσουμε νέες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης με την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο των φιλολογικών μαθημάτων. Αναλυτικότερα, θα μελετηθούν τεχνικές παιχνιδοποίησης («gamification») και οι τεχνολογίες Virtual και Augmented Reality στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων. Αρχικά θα εξεταστούν τα πολλαπλά οφέλη και οι περιορισμοί από την αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και τα προβλήματα και οι δυσκολίες που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή τους. Επιπλέον, θα διερευνήσουμε την οπτική Φιλολόγων για την ένταξη των ΤΠΕ (gamification, Virtual και Augmented Reality) στην εκπαιδευτική διαδικασία και συγκεκριμένα στη διδασκαλία και μάθηση φιλολογικών μαθημάτων. Αναλυτικότερα, διερευνούμε τις απόψεις τους για το εάν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της αξιοποίησης των ΤΠΕ και της βελτίωσης της μαθησιακής διαδικασίας. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήσαμε ποσοτική έρευνα σε 81 Φιλολόγους Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σχολείων και φροντιστηρίων) με τη διανομή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Για την ανάλυση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήσαμε τη γλώσσα προγραμματισμού Python3. Μελετήσαμε τις υπάρχουσες συσχετίσεις μεταξύ των απαντήσεων στις διάφορες ερωτήσεις και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι οι Φιλόλογοι στην πλειοψηφία τους είναι θετικά διακείμενοι για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματά τους στην εκπαίδευση και επιθυμούν να επιμορφωθούν για να τις εντάξουν στη διδασκαλία των μαθημάτων τους. Ωστόσο, αναγνωρίζουν και τις τεχνικές δυσκολίες ενσωμάτωσής τους στη σημερινή σχολική πραγματικότητα.el
dc.format.extent109el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ αξιοποίηση του game-based learning, των τεχνολογιών virtual και augmented reality και άλλων ΤΠΕ στη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων : η οπτική των εκπαιδευτικώνel
dc.title.alternativeThe utilization of game-based learning, virtual and augmented technologies and other ICT in the teaching of philological courses : the teacher’s perspectiveel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENNowadays it is an undeniable fact that Information and Communication Technologies (ICT) have invaded all areas of human life. One of them is education. In this thesis we will examine new teaching and learning methods with the use of New Technologies in Secondary Education in the context of philological courses. In more detail, gamification techniques and Virtual and Augmented Reality technologies in the teaching of philological courses will be studied. Initially, the multiple benefits and limitations of the use of these technologies in the learning process will be examined, as well as the problems and difficulties that arise during their implementation. In addition, we will explore the perspective of Philologists for the inclusion of ICT (gamification, Virtual and Augmented Reality) in the educational process and specifically in the teaching and learning of philological courses. In more detail, we explore their views on whether there is a correlation between the use of ICT and the improvement of the learning process. For this purpose, we conducted a quantitative survey of 81 Secondary Education Philologists (who work in schools and tutoring schools) by distributing an electronic questionnaire. To analyze and process the results we used the Python3 programming language. We studied the existing correlations between the answers to the various questions and we were led to the conclusion that the majority of Philologists are positive about the integration of ICT in the teaching practice. They recognize their strengths in education and wish to be trained to incorporate them into the teaching of their courses. However, they also recognize the technical difficulties of integrating them into today's school reality.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΤΠΕel
dc.subject.keywordΨηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδιαel
dc.subject.keywordΕικονική πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΦιλολογικά μαθήματαel
dc.subject.keywordΒελτίωση μαθησιακής διαδικασίαςel
dc.date.defense2023-06-23


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»