Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜποϊλέ, Μαρία - Πούλια
dc.contributor.authorΚαζακλάρη, Γεωργία
dc.date.accessioned2023-06-20T06:28:51Z
dc.date.available2023-06-20T06:28:51Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15513
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2935
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει κατά πόσο τα ευρωπαϊκά λιμάνια είναι πράσινα και ποιες ενέργειες δύναται να αναληφθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Αρχικά, γίνεται αναφορά στη σύγχρονη πραγματικότητα και στις περιβαλλοντικές προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος ο τομέας της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια. Έπειτα γίνεται προσπάθεια προσδιορισμού της έννοιας του πράσινου λιμένα και παρατίθενται περιβαλλοντικοί κανονισμοί που αφορούν τόσο διεθνείς διατάξεις, όπως είναι το Παράρτημα VI MARPOL 73/78, όσο και ευρωπαϊκές. Στη συνέχεια, περιγράφονται τα χαρακτηριστικά ορισμένων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και τα οφέλη που προσφέρουν στη λιμενική βιομηχανία. Αφού γίνει αντιληπτό το τι μπορεί να προσφέρει μεμονωμένα, καθεμία από αυτές τις πηγές, παρουσιάζεται πώς διάφορα λιμάνια έχουν προχωρήσει στην αξιοποίηση αυτών των πηγών προκειμένου να παράγουν την απαιτούμενη ενέργεια για την διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων τους. Έπειτα από την παρουσίαση της υφιστάμενης κατάστασης ως προς την κατεύθυνση της ανάδειξης ‘πράσινων’ Ευρωπαϊκών λιμένων, ακολουθεί η ανάδειξη επιπρόσθετων μεθόδων που μπορούν να ακολουθήσουν οι λιμένες και να μειώσουν τις εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η τεχνολογία του cold ironing αλλά και η αξιοποίηση του πράσινου υδρογόνου, το οποίο μεταξύ άλλων, μπορεί να παραχθεί και από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καθιστώντας περισσότερο ομαλή την ενεργειακή μετάβαση σε ένα βιώσιμο περιβάλλον. Το τέταρτο κεφάλαιο κλείνει με την έκθεση ξεχωριστών ‘πράσινων’ πρακτικών στα τρία μεγαλύτερα Ευρωπαικά λιμάνια. Σε συνδυασμό με την παρούσα περιβαλλοντική κατάσταση στα λιμάνια της Ευρώπης και τις αντίστοιχες πρακτικές, λαμβάνεται ως μελέτη περίπτωσης το λιμάνι του Πειραιά και γίνονται διάφορες προτάσεις σχετικά με το πώς μπορεί να καταστεί ‘πράσινο’. Η διπλωματική εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των συμπερασμάτων και εξετάζεται, κατά πόσο, βάσει της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, τα Ευρωπαϊκά λιμάνια μπορούν να χαρακτηριστούν πράσινα αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ποιες δράσεις μπορούν να αναλάβουν για την επίτευξη του παραπάνω στόχου.el
dc.format.extent98el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΕνέργεια και περιβάλλον : λιμάνια μηδενικών ρύπων και η αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειαςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe present essay aims to examine whether European ports are green and what actions can be taken in this direction. Firstly, a reference is made to the modern reality and the environmental challenges that the shipping sector has been facing in recent years. Second, an attempt is made to define the concept of a green port and environmental regulations that concern both international provisions, such as Annex VI MARPOL 73/78, and European ones, are listed. Thereafter, both the characteristics of some renewable energy sources and the benefits they offer to the port industry, are described. After realizing what each of these sources can offer individually, it is presented how various ports have proceeded to exploit them, in order to produce the required energy to carry out their own activities. After the presentation of the current situation in terms of the promotion of 'green' European ports, is presented also the promotion of additional methods that the ports can follow to reduce the emissions of atmospheric pollutants. Specifically, the technology of cold ironing is presented, as well as the utilization of green hydrogen, which, among other things, can be produced from renewable energy sources, making the energy transition to a sustainable environment more smooth. The fourth chapter ends with the presentation of some 'green' practices from the three largest European ports. In conjunction with the current environmental situation in Europe's ports and the corresponding practices, the port of Piraeus is taken as a case study and various proposals are made regarding how it can become 'green'. The present essay is completed with the presentation of the conclusions and examines whether, based on the methodology followed, the European ports can be characterized as green by mainly utilizing renewable energy sources and what actions they can take to achieve the above goal.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΠράσινα λιμάνιαel
dc.subject.keywordΑνανεώσιμες πηγές ενέργειαςel
dc.subject.keywordΠεριβάλλονel
dc.subject.keywordΠροστασίαel
dc.date.defense2023-05-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»