dc.contributor.advisor | Γκρίτζαλης, Στέφανος | |
dc.contributor.author | Ζουμή, Ευαγγελία | |
dc.contributor.author | Zoumi, Evangelia | |
dc.date.accessioned | 2023-06-20T06:22:21Z | |
dc.date.available | 2023-06-20T06:22:21Z | |
dc.date.issued | 2023-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15512 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2934 | |
dc.description.abstract | Η εκθετική ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και οι νέες δυνατότητες που την ακολουθούν επιτρέπουν σήμερα την κατασκευή και χρήση αυτόνομων πλοίων. Παράλληλα, οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες επιβάλλουν την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης εξέλιξης στον χώρο της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν κατά την υλοποίηση. Με την παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία προσπάθεια προσέγγισης της νομικής διάστασης των αυτόνομων πλοίων. Εξετάζεται προς τούτο η δυνατότητα εισαγωγής της έννοιας του αυτόνομου πλοίου στο ελληνικό δικαϊκό σύστημα και επιχειρείται ο ορισμός του αυτόνομου πλοίου με βάση την κατηγοριοποίηση που έχει προταθεί από διεθνώς αναγνωρισμένους οργανισμούς. Στην συνέχεια γίνεται λόγος για τις ρυθμιστικές και νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί σχετικά και παρουσιάζονται σύγχρονα παραδείγματα χρήσης αυτόνομων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα ζητήματα ευθύνης που προκύπτουν από την χρήση των αυτόνομων πλοίων και πρωτίστως στα δυνητικά ευθυνόμενα πρόσωπα. Στην συνέχεια εξετάζεται το θέμα της ευθύνης στην σύμβαση μεταφοράς αγαθών. Λόγω της ιδιαίτερης φύσης του Ναυτικού Δικαίου, εξετάζονται και οι ευθύνες που προκύπτουν σχετικά με την σύγκρουση, την θαλάσσια ρύπανση από πετρέλαιο, την θαλάσσια αρωγή, την αξιοπλοΐα, αλλά και η ευθύνη για την ασφάλεια των ναυτικών επικοινωνιών. Από την ανάλυση προκύπτει ότι δεν απαιτείται η αναγνώριση νομικής προσωπικότητας του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης των αυτόνομων πλοίων, καθώς σε όλα τα εξεταζόμενα σενάρια υφίστανται πρόσωπα που υποχρεούνται να αποκαταστήσουν τυχόν προκληθείσες ζημίες και να φροντίσουν για την συμμόρφωση της ναυτιλιακής επιχείρησης με τους σχετικούς κανόνες. Ανά επιμέρους ζήτημα επισημαίνονται οι εφαρμοστέες διατάξεις από τις οποίες ανακύπτει η ευθύνη των κατονομαζόμενων προσώπων και τα πιθανά σημεία όπου ενδεχομένως απαιτείται νομοθετική παρέμβαση. | el |
dc.format.extent | 86 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Αυτόνομα πλοία και ζητήματα ευθύνης | el |
dc.title.alternative | Autonomous ships and liability issues | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The exponential development of information and communication technologies and the new possibilities that follow it today allow the construction and use of autonomous ships. At the same time, the existing socio-economic conditions require the utilization of every available development in the shipping field, despite the difficulties that may arise during implementation. This present thesis attempts an approach of the legal dimension of autonomous ships. To this end, the possibility of introducing the concept of the autonomous ship into the Greek legal system is examined and an attempt is made to define the autonomous ship based on the categorization proposed by internationally recognized organizations. Then the regulatory and legislative initiatives that have been taken in this regard are discussed and modern examples of the use of autonomous ships are presented at a global level. Particular importance is given to the liability issues arising from the use of autonomous ships and primarily to the matter of potentially liable persons. After that is examined the issue of liability in the contract of carriage of goods. Due to the special nature of Maritime Law, responsibilities arising in relation to collision, marine oil pollution, maritime assistance, seaworthiness and liability for the security of maritime communications are also considered. The analysis shows that the recognition of legal entity concerning the autonomous ships’ artificial intelligence system is not required, since in all the considered scenarios there are persons who are obliged to restore any damages caused and ensure the compliance of the shipping company with the competent rules. The applicable provisions from which the responsibility of the named persons arises and the possible points where legislative intervention may be required are highlighted in each case. | el |
dc.contributor.master | Δίκαιο και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (MSc in Law and Information and Communication Technologies) | el |
dc.subject.keyword | Αυτόνομα πλοία | el |
dc.subject.keyword | N. 5020/2023 | el |
dc.subject.keyword | Πλοιοκτήτης | el |
dc.subject.keyword | Εφοπλιστής | el |
dc.subject.keyword | Κέντρο απομακρυσμένου ελέγχου | el |
dc.subject.keyword | Μεταφορά φορτίου | el |
dc.subject.keyword | Σύγκρουση | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσια ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσια αρωγή | el |
dc.subject.keyword | Αξιοπλοΐα | el |
dc.subject.keyword | Ασφάλεια επικοινωνιών | el |
dc.subject.keyword | Autonomous ships | el |
dc.subject.keyword | Shipowner | el |
dc.subject.keyword | Remote control center | el |
dc.subject.keyword | Maritime transport | el |
dc.subject.keyword | Collision | el |
dc.subject.keyword | Maritime assistance | el |
dc.subject.keyword | Seaworthiness | el |
dc.subject.keyword | Communications security | el |
dc.subject.keyword | Marine oil pollution | el |
dc.date.defense | 2023-06-16 | |