Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αυτόνομα πλοία και ζητήματα ευθύνης

dc.contributor.advisorΓκρίτζαλης, Στέφανος
dc.contributor.authorΖουμή, Ευαγγελία
dc.contributor.authorZoumi, Evangelia
dc.date.accessioned2023-06-20T06:22:21Z
dc.date.available2023-06-20T06:22:21Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15512
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2934
dc.description.abstractΗ εκθετική ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και οι νέες δυνατότητες που την ακολουθούν επιτρέπουν σήμερα την κατασκευή και χρήση αυτόνομων πλοίων. Παράλληλα, οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες επιβάλλουν την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης εξέλιξης στον χώρο της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν κατά την υλοποίηση. Με την παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία προσπάθεια προσέγγισης της νομικής διάστασης των αυτόνομων πλοίων. Εξετάζεται προς τούτο η δυνατότητα εισαγωγής της έννοιας του αυτόνομου πλοίου στο ελληνικό δικαϊκό σύστημα και επιχειρείται ο ορισμός του αυτόνομου πλοίου με βάση την κατηγοριοποίηση που έχει προταθεί από διεθνώς αναγνωρισμένους οργανισμούς. Στην συνέχεια γίνεται λόγος για τις ρυθμιστικές και νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί σχετικά και παρουσιάζονται σύγχρονα παραδείγματα χρήσης αυτόνομων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα ζητήματα ευθύνης που προκύπτουν από την χρήση των αυτόνομων πλοίων και πρωτίστως στα δυνητικά ευθυνόμενα πρόσωπα. Στην συνέχεια εξετάζεται το θέμα της ευθύνης στην σύμβαση μεταφοράς αγαθών. Λόγω της ιδιαίτερης φύσης του Ναυτικού Δικαίου, εξετάζονται και οι ευθύνες που προκύπτουν σχετικά με την σύγκρουση, την θαλάσσια ρύπανση από πετρέλαιο, την θαλάσσια αρωγή, την αξιοπλοΐα, αλλά και η ευθύνη για την ασφάλεια των ναυτικών επικοινωνιών. Από την ανάλυση προκύπτει ότι δεν απαιτείται η αναγνώριση νομικής προσωπικότητας του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης των αυτόνομων πλοίων, καθώς σε όλα τα εξεταζόμενα σενάρια υφίστανται πρόσωπα που υποχρεούνται να αποκαταστήσουν τυχόν προκληθείσες ζημίες και να φροντίσουν για την συμμόρφωση της ναυτιλιακής επιχείρησης με τους σχετικούς κανόνες. Ανά επιμέρους ζήτημα επισημαίνονται οι εφαρμοστέες διατάξεις από τις οποίες ανακύπτει η ευθύνη των κατονομαζόμενων προσώπων και τα πιθανά σημεία όπου ενδεχομένως απαιτείται νομοθετική παρέμβαση.el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑυτόνομα πλοία και ζητήματα ευθύνηςel
dc.title.alternativeAutonomous ships and liability issuesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe exponential development of information and communication technologies and the new possibilities that follow it today allow the construction and use of autonomous ships. At the same time, the existing socio-economic conditions require the utilization of every available development in the shipping field, despite the difficulties that may arise during implementation. This present thesis attempts an approach of the legal dimension of autonomous ships. To this end, the possibility of introducing the concept of the autonomous ship into the Greek legal system is examined and an attempt is made to define the autonomous ship based on the categorization proposed by internationally recognized organizations. Then the regulatory and legislative initiatives that have been taken in this regard are discussed and modern examples of the use of autonomous ships are presented at a global level. Particular importance is given to the liability issues arising from the use of autonomous ships and primarily to the matter of potentially liable persons. After that is examined the issue of liability in the contract of carriage of goods. Due to the special nature of Maritime Law, responsibilities arising in relation to collision, marine oil pollution, maritime assistance, seaworthiness and liability for the security of maritime communications are also considered. The analysis shows that the recognition of legal entity concerning the autonomous ships’ artificial intelligence system is not required, since in all the considered scenarios there are persons who are obliged to restore any damages caused and ensure the compliance of the shipping company with the competent rules. The applicable provisions from which the responsibility of the named persons arises and the possible points where legislative intervention may be required are highlighted in each case.el
dc.contributor.masterΔίκαιο και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (MSc in Law and Information and Communication Technologies)el
dc.subject.keywordΑυτόνομα πλοίαel
dc.subject.keywordN. 5020/2023el
dc.subject.keywordΠλοιοκτήτηςel
dc.subject.keywordΕφοπλιστήςel
dc.subject.keywordΚέντρο απομακρυσμένου ελέγχουel
dc.subject.keywordΜεταφορά φορτίουel
dc.subject.keywordΣύγκρουσηel
dc.subject.keywordΘαλάσσια ρύπανσηel
dc.subject.keywordΘαλάσσια αρωγήel
dc.subject.keywordΑξιοπλοΐαel
dc.subject.keywordΑσφάλεια επικοινωνιώνel
dc.subject.keywordAutonomous shipsel
dc.subject.keywordShipownerel
dc.subject.keywordRemote control centerel
dc.subject.keywordMaritime transportel
dc.subject.keywordCollisionel
dc.subject.keywordMaritime assistanceel
dc.subject.keywordSeaworthinessel
dc.subject.keywordCommunications securityel
dc.subject.keywordMarine oil pollutionel
dc.date.defense2023-06-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»