Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΘεοτοκάς, Ιωάννης
dc.contributor.authorΓιακουμάκης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2023-05-03T13:04:18Z
dc.date.available2023-05-03T13:04:18Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15373
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2795
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η μελέτη για την δρομολόγηση επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου (Ro/Pax) με σκοπό την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των λιμένων Ρεθύμνου και Πειραιά καθώς, έως και την στιγμή συγγραφής της παρούσης, δεν υπάρχει απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης των δυο λιμένων. Στόχος είναι η εξέταση για το αν η γραμμή αυτή είναι αποδοτική ή μη και υπό ποιες προϋποθέσεις. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια γενική περιγραφή της επιβατηγού ναυτιλίας του ελλαδικού χώρου, πως αυτή διακρίνεται και ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της. Έπειτα στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση νομοθεσίας που διέπει την επιβατηγό ναυτιλία, για να περάσουμε στο τρίτο κεφάλαιο όπου γίνεται η γεωγραφική περιγραφή της νήσου Κρήτης. Στο τέταρτο κεφάλαιο θα αναλύσουμε την οικονομία της Κρήτης και συγκεκριμένα τους δυο βασικούς πυλώνες αυτής, τον τουρισμό και την γεωργία-κτηνοτροφία οι οποίοι όπως θα δούμε, συμβάλουν σημαντικά στην απόφαση δρομολόγησης πλοίου ή μη. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μια εκτενή ιστορική αναδρομή στην ακτοπλοΐα και στα πλοία τα οποία είχαν δρομολογηθεί στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς. Ακολουθεί η περιγραφή του λιμένα Ρεθύμνου και το πόσο επηρεάζει την οικονομική αλλά και πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης, και επίσης παρατίθενται τα στατιστικά στοιχεία επιβατηγής και οχηματαγωγής κίνησης των τελευταίων ετών. Στο έκτο κεφάλαιο ακολουθεί ένα ερωτηματολόγιο το οποίο συντάχθηκε με σκοπό να προσδιορίσει τις προτιμήσεις των πολιτών στο κομμάτι της ακτοπλοϊκής μετακίνησης αλλά και για να καταγράψει τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες οι οποίες είναι μείζονος σημασίας για την επιλογή του υπό μελέτη πλοίου Η μελέτη βιωσιμότητας θα αναλυθεί στο έβδομο κεφάλαιο, στο οποίο θα παρατεθούν οι παραδοχές για την μελέτη και οι περιορισμοί του λιμένα Ρεθύμνου, όπου μέσω αυτών θα προσδιοριστούν και τα χαρακτηριστικά του πλοίου που θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τον λιμένα για να καταλήξουμε στην οικονομική ανάλυση όπου θα εξεταστεί το σενάριο αγοράς μεταχειρισμένου πλοίου και το σενάριο αγοράς καινούργιου πλοίου για να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα επιλογή. Κλείνοντας στο όγδοο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑκτοπλοϊκή σύνδεση Ρεθύμνου – Πειραιά Μελέτη σκοπιμότητας - βιωσιμότηταςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe purpose of this Master Thesis is to study the feasibility and the viability of launching of a passenger-car ferry (Ro/Pax) for the purpose of the ferry connection between the ports of Rethymno and Piraeus as, until the time of writing, there is no direct ferry connection between the two ports. The aim is to examine whether is efficient or not and under what conditions. The first chapter gives a general description of passenger shipping in Greece, how it is distinguished and what are its qualitative characteristics. Then in the second chapter there is a review of legislation governing passenger shipping, and then on the third chapter a geographical description of the island of Crete is made. In the fourth chapter we will analyze the economy of Crete and specifically its two main pillars, tourism and agriculture-livestock which, as we will see, contribute significantly to the feasibility or not of the present study. The fifth chapter gives an extensive historical overview of coastal shipping and the ships that were launched at the Rethymno - Piraeus route, following by the description of the port of Rethymno and how much it affects the economic and cultural activity of the city. Also, in fifth chapter we provide the recent years’ statistics of the passengers traveled. In the sixth chapter follows a questionnaire which was compiled in order to determine the preferences of citizens of Rethymno in the field of ferry travel but also to record their travel habits which are of major importance for the selection of the ship under study. The feasibility and viability study will be analyzed in the seventh chapter, in which the assumptions for the study and the limitations of the port of Rethymno will be presented. Through them the characteristics of the ship that will be able to serve the port will be determined, in order to arrive at the economic analysis where the scenario of buying a second-hand ship and the scenario of buying a new ship will be examined in order to choose the most advantageous option. In closing, the eighth chapter sets out the conclusions.el
dc.corporate.nameΣχολή Ναυτικών Δοκίμωνel
dc.contributor.masterΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΡέθυμνοel
dc.subject.keywordΠειραιάςel
dc.subject.keywordΜελέτηel
dc.subject.keywordΒιωσιμότηταel
dc.subject.keywordΑκτοπλοΐαel
dc.subject.keywordRethymnoel
dc.subject.keywordPiraeusel
dc.subject.keywordStudyel
dc.subject.keywordFeasibilityel
dc.subject.keywordCoastal shippingel
dc.date.defense2023-03-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»