Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorVlachos, Georgios
dc.contributor.advisorΒλάχος, Γεώργιος
dc.contributor.authorBoviatsis, Michail
dc.contributor.authorΜποβιάτσης, Μιχαήλ
dc.date.accessioned2023-04-25T05:24:48Z
dc.date.available2023-04-25T05:24:48Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15354
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2776
dc.description.abstractΣκοπός της έρευνας: Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στην αξιολόγηση της επίδρασης της εφαρμογής της νεοσύστατης πολιτικής της βιωσιμότητας στην ναυτιλιακή αγορά και στην δημιουργία ενός κυκλώματος με υπάρχουσες πρακτικές, από όλους τους τομείς του ναυτιλιακού κλάδου, όπου θα εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η συνέχιση της εφαρμογής της νεοσύστατης αυτής πολιτικής στο διηνεκές. Όμως, παράλληλα με την σταδιακή επέκταση των βιώσιμων πρακτικών, υπάρχουν και άλλοι εξωγενείς παράγοντες που εξίσου επηρεάζουν και προκαλούν ανακατατάξεις στην συνήθη ναυτιλιακή πρακτική. Οι κυριότεροι παράγοντες είναι η i) τεχνολογική εξέλιξη, ii) η ψηφιοποίηση και iii) η επέκταση του Covid-19. Συνεπώς, παράλληλα με την αξιολόγηση της επίδρασης της πολιτικής της βιωσιμότητας, θα αξιολογηθεί και η επίδραση των αναφερομένων εξωγενών παραγόντων στην επέκταση και εφαρμογή των βιώσιμων ναυτιλιακών πολιτικών. Στη συνέχεια, θα εξεταστεί και η ύπαρξη τυχόν συσχέτισης των πρόσφατων νομοθετικών αλλαγών στo ναυτικό δίκαιο με τις βιώσιμες ναυτιλιακές πολιτικές και θα διερευνηθούν οι πιθανές μελλοντικές επιπτώσεις και αλλαγές που ενδέχεται να επιφέρει η επέκταση των νέων πολιτικών. Τέλος, θα γίνει αξιολόγηση των οργάνων ελέγχου της ναυτιλιακής αγοράς, της εξέλιξης τους και της επίδρασης τους στην βιώσιμη ναυτιλία όσον αφορά την επέκταση των πολιτικών αυτής, αλλά κατά κύριο λόγο όσο αφορά την πιθανή συνεισφορά τους στην συνέχιση της εφαρμογής της νεοσύστατης αυτής πολιτικής στο διηνεκές. Μεθοδολογία: Η διδακτορική διατριβή βασίζεται στην έρευνα και μελέτη της νομοθεσίας και των σχετικών δικαστικών αποφάσεων (legal doctrine) για την εξαγωγή συμπερασμάτων και για την πραγματοποίηση υποθέσεων, ενσωματώνοντας παράλληλα πτυχές της ναυτιλιακής διοίκησης και της ναυτιλιακής οικονομίας, για να επιτευχθεί μια ολιστική και διεπιστημονική προσέγγιση. Παράλληλα εφαρμόστηκε ένα υβριδικό πρότυπο έρευνας (βασισμένο σε αμερικάνικα μοντέλα νομικής έρευνας) με: i) την διερεύνηση μιας πρωτότυπης κεντρικής ιδέας (συνδυασμός βιωσιμότητας, καθήκοντος επιμέλειας με πρακτικές πρόληψης), ii) την εξαγωγή επιμέρους συμπερασμάτων και καινοτομιών από τα υπό εξέταση θέματα, κατά κύριο λόγο νομοθεσίες ή δικαστικές αποφάσεις, iii) την εξέταση των βασικών οργάνων και νομθεσιών στις οποίες επιδρά ή από τις οποίες εξαρτάται, με σκοπό την επίτευξη της βέλτιστης εφαρμογής και της συνέχισης της βιώσιμης πρακτικής στο διηνεκές. Ευρήματα: Σαν αποτέλεσμα της έρευνας, προκύπτει ότι πολλές υπάρχουσες νεοσυσταθείσες νομοθεσίες και μέτρα πρόληψης παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις, καθώς i) δρουν κατά κύριο λόγο σε αντίδραση ενός φαινομένου, ii) έχουν ελλιπή εποπτεία από τις αρμόδιες αρχές και ως αποτέλεσμα δυσχεραίνουν την αποτελεσματική εφαρμογή των βιώσιμων πρακτικών. Συνεπώς, προτείνεται η βιωσιμότητα να λειτουργεί σε συνεχή συσχέτιση με τις αρχές της δέουσας επιμέλειας και της πρόληψης, με την συνδρομή αποτελεσματικών εποπτικών οργάνων. Συμπεραίνεται επίσης ότι για την επίτευξη βιωσιμότητας, απαιτείται η εφαρμογή της μεθοδολογίας αποτελεσματικών συστημάτων διαχείρισης και η επιβολή νομοθεσιών, έχοντας εγκαταστήσει προληπτικές εφαρμογές και εποπτικά όργανα, σε συνδυασμό με νέες νομοθεσίες, πρακτικές και τεχνολογίες. Όσον αφορά το διεθνές και εθνικό νομικό πλαίσιο, παρά την υιοθέτηση μιας στάσης περισσότερο προσανατολισμένης στις ανάγκες της αγοράς, δεν έχει υιοθετηθεί ακόμα μιά στάση πρόληψης ή εφαρμογής πρακτικών που να επικουρούν άμεσα την ανάπτυξη της βιώσιμης ναυτιλιακής πολιτικής. Τέλος, αναφορικά με τα εποπτικά-ελεγκτικά όργανα της ναυτιλίας προβλέπεται ότι οι αλληλασφαλιστικές ενώσεις και οι λιμενικοί έλεγχοι θα εξελιχθούν σε βασικούς αρωγούς, μέσω των οποίων θα μπορέσει να επιτευχθεί η εφαρμογή και η διατήρηση των βιώσιμων ναυτιλιακών πολιτικών εις το διηνεκές. Πρωτοτυπία Έρευνας: Αρχικά η μελέτη της νεοσυσταθείσας πολιτικής της βιωσιμότητας και των παρεπόμενων πρακτικών αυτής, κρίνεται ως ιδιαίτερα πρωτότυπη, δεδομένων και των ιδιαίτερα επίκαιρων νομοθεσιών και πρακτικών που μπαίνουν σταδιακά σε εφαρμογή με σκοπό την επέκταση και την αποτελεσματική εφαρμογή της νεοσυσταθείσας πολιτικής. Επίσης, καινοτομία αποτελεί και η σύζευξη νομικών εννοιών, όπως αυτή του καθήκοντος επιμέλειας με έννοιες που συνήθως απαντώνται σε ζητήματα ναυτιλιακής διοίκησης, όπως αυτή της πρόληψης, η οποία αποτελεί και ζητούμενο του σύγχρονου θεσμικού πλαισίου με σκοπό την εξέταση της πιθανής επίδρασης τους στην βιωσιμότητα του ναυτιλιακού κλάδου, μέσω της δημιουργίας ενός κυκλώματος που θα εξασφαλίζει την αποτελεσματική και συνεχή εφαρμογής των βιώσιμων πολιτικών στο διηνεκές και με την συνδρομή των παρόντων εποπτικών οργάνων. Επίσης, εξετάζονται και οι τρέχουσες εξελίξεις του διεθνούς και του Αγγλικού ναυτιλιακού δικαίου ώστε να διαπιστωθεί πιθανή συσχέτιση με τις βιώσιμες πολιτικές, σε συνδυασμό και με την εξέταση εξωγενών παραγόντων, ώστε να επιτραπεί μία πιο εις βάθος αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Τέλος, η διατριβή βασίζεται σε μια συνδυαστική ερευνητική μεθοδολογία, για να παρέχει μια ολιστική και διεπιστημονική προσέγγιση των ερευνητικών θεμάτων.el
dc.format.extent545el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑ proactive and diligent approach to institutional developments for sustainable vessel operationel
dc.typeDoctoral Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENPurpose of the research: This PhD thesis focuses primarily on assessing the impact of implementing the newly established policy of sustainability on the shipping sector and on creating a circuit with existing practices, integrating aspects from various shipping domains, that will ensure the effectiveness and continued implementation of this newly established policy in perpetuity. Alongside the gradual expansion of sustainable practices, other exogenous factors equally influence and cause upheavals in normal shipping practices. Those factors are i) technological development, ii) digitalisation iii) the expansion of Covid-19. Therefore, in parallel with evaluating the impact of sustainability, the effect of the above-mentioned exogenous factors on the expansion and implementation of sustainable shipping policies will be assessed. Furthermore, any possible correlation between recent legislative changes in maritime law with sustainable maritime policies will be examined and the possible future effects and changes that the expansion of the new policies may bring will be explored. Finally, there will be an evaluation of the maritime control bodies, their evolution, and their impact on sustainable shipping in terms of the expansion of its policies, but mainly in terms of their possible contribution to the continuation of implementing this newly established policy in perpetuity. Methodology: The doctoral dissertation is based on the research and study of legislation and relevant court decisions (legal doctrine) to draw conclusions and to make hypotheses, while integrating aspects of shipping management and maritime economics, to achieve a holistic and interdisciplinary approach. At the same time, a hybrid legal research model (based on American models of legal research) was implemented with: i)the investigation of an original central idea (combination of sustainability, with proactiveness and the duty of diligence), ii) the extraction of conclusions and original research ideas from each individual point of assessment, iii) the examination of the main institutions and laws which are affected or depended by sustainable policies, to achieve best implementation and the continuation of sustainable practice in perpetuity. Findings: As a result of the research, it appears that many existing newly established legislation and proactive measures have significant shortcomings, as they (i) act primarily in response to a phenomenon, (ii) have poor supervision by the competent authorities and, as a result, hinder the effective implementation of sustainable practices. It is therefore proposed that sustainability should operate in continuous correlation with the principles of due diligence and proactiveness, with the assistance of effective supervisory bodies. It is also concluded that achieving sustainability requires the application of the methodology of effective management systems and the enforcement of legislation, having installed preventive applications and supervisory bodies, combined with new legislation, practices, and technologies. As far as the international and national legal framework is concerned, despite the adoption of a more market-oriented attitude, a stance of proactiveness or implementation of practices directly assisting the development of sustainable maritime policy has not yet been adopted. Finally, with regard to the supervisory and control bodies of shipping, it is foreseen that P&I Clubs and port state control (PSC) will develop into key stakeholders, through which the implementation and maintenance of sustainable shipping policies can be achieved in perpetuity. Research Originality: Initially, the study of the newly established policy of sustainability and its ancillary practices is considered be original, given the exceptionally current legislation and practices that are gradually being implemented in order to expand and effectively implement the newly created policy. Also, an innovation is the coupling of legal concepts, such as the duty of diligence with concepts that are usually found in maritime management, such as that of proactiveness, which is also a requirement of the modern institutional framework in order to examine their possible impact on the sustainability of the shipping industry, through the creation of a circuit that will ensure the effective and continuous implementation of sustainable policies in perpetuity and with the assistance of the present supervisory bodies. Finally, the examination of the current developments in international and English maritime law to determine a possible correlation with sustainable policies, in combination with the examination of the above-mentioned external factors, enables a more in-depth evaluation to the research. Lastly, the thesis relies on an integrated research methodology, to provide a holistic and interdisciplinary approach to the research topics.el
dc.subject.keywordSustainable shippingel
dc.subject.keywordDue diligenceel
dc.subject.keywordProactivenessel
dc.subject.keywordInternational maritime institutional framework & policyel
dc.subject.keywordInternational maritime lawel
dc.subject.keywordMaritime controlling bodiesel
dc.date.defense2023-03-17


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»