Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ναυτιλία και συμβολή στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία : νομοθετικό πλαίσιο, Κίνδυνοι και κόστος

dc.contributor.advisorΧατζής, Αριστείδης
dc.contributor.authorΠετρίδη, Ευτυχία Κόμισσα
dc.date.accessioned2023-03-07T15:08:46Z
dc.date.available2023-03-07T15:08:46Z
dc.date.issued2023-02-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15220
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2642
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη με τίτλο «Ναυτιλία και συμβολή στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία: Νομοθετικό πλαίσιο, Κίνδυνοι και Κόστος», εξετάζεται ο ρόλος της Ναυτιλίας στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία, το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις Θαλάσσιες Μεταφορές, τους κινδύνους και το κόστος από απειλές, όπως τρομοκρατικό χτύπημα, πειρατεία κ.α. Αρχικά, στο πρώτο κεφαλαίο δίνεται ο ορισμός της Ναυτιλίας και έπειτα γίνεται μια ιστορική αναδρομή από τη δημιουργία του κλάδου της Ναυτιλίας και πώς ο κλάδος εξελίχθηκε στο πέρας του χρόνου. Εν συνεχεία, γίνεται βιβλιογραφική διερεύνηση για την ανάδειξη των επιδράσεων του κλάδου στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία και αναλύονται οι τύποι φορτίου και ναύλωσης. Στη συνέχεια, περιγράφεται η σημαντική συμβολή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στον κλάδο της Ναυτιλίας (International Maritime Organization / ΙΜΟ). Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται η θαλάσσια μεταφορά των εμπορευμάτων, αναλύοντας την συνδυασμένη μεταφορά (intermodal transport) και τα συμβαλλόμενα μέρη της ναύλωσης, αναλύοντας τον ρόλο των συμβαλλόμενων μερών στην μεταφορά φορτίου χύδην και συγκεκριμένα στην μεταφορά του πετρελαίου. Στο τρίτο κεφάλαιο, μέσω βιβλιογραφικής μελέτης και έρευνας αναλύεται το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διέπει τις Θαλάσσιες Μεταφορές, τους κινδύνους και τα μέτρα προστασίας που μπορούν να εφαρμοστούν για την προστασία τόσο των εμπορευμάτων όσο και των εμπλεκομένων, καθώς και, αναλύεται το κόστος από τους υφιστάμενους κινδύνους. Εν συνεχεία, στο τέταρτο κεφάλαιο, παρατίθεται ένα Case Study για να γίνει πιο κατανοητή η διαδικασία προστασίας ενός πλοίου (του εμπορεύματος και του πληρώματός του), στην συγκεκριμένη περίπτωση του AZBURG στην Μαύρη Θάλασσα και ακολούθως, στο πέμπτο κεφάλαιο διατυπώνονται προτάσεις πρόληψης και μειώσεις των κινδύνων στις Θαλάσσιες Μεταφορές. Τέλος, εξάγονται χρήσιμα και σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με το θέμα της παρούσας έρευνας.el
dc.format.extent69el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΝαυτιλία και συμβολή στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία : νομοθετικό πλαίσιο, Κίνδυνοι και κόστοςel
dc.title.alternativeShipping and its contribution to the global and Greek economy : legal framework, risks, and costsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThis dissertation under the title "Shipping and its contribution to the global and Greek economy: Legislative framework, Risks and Costs", examines the role of Shipping in the global and Greek economy, the legislative framework governing maritime transport, the risks and costs of threats, such as a terrorist attack, piracy, etc. The first chapter gives the definition of Shipping and then there is a historical review of how the Shipping industry has evolved over time. Subsequently, a bibliographic investiga- tion is carried out to highlight the effects of the sector on the global and Greek economy and the various types of cargo and charter are analyzed. Next, is described the important contribu- tion of the International Maritime Organization (IMO) to the Shipping industry. The second chapter describes the maritime transport of goods, analyzing the intermodal transport and the contracting parties of the charter, the role of the contracting parties in the transport of bulk cargo and specifically in the transport of petroleum. In the third chapter, through bibliographic study and research, the legislative framework is analyzed that governs maritime transport, the risks and the protection measures that can be applied to protect both the goods and the people involved, as well as, the costs from the existing risks. Then, in the fourth chapter, a Case Study is presented to better understand the process of protecting a ship (its cargo and personnel), in the specific case of the AZBURG in the Black Sea, and then, in the fifth chapter, prevention proposals and reductions of risks in maritime transport are presented. Finally, some conclusions are drawn regarding the subject of this re- search.el
dc.contributor.masterΔίκαιο και Οικονομίαel
dc.subject.keywordΘαλάσσια μεταφοράel
dc.subject.keywordΕμπόρευμαel
dc.subject.keywordΦορτίοel
dc.subject.keywordΝομοθετικό πλαίσιοel
dc.subject.keywordΚίνδυνοςel
dc.subject.keywordΠροστασίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΚόστοςel
dc.date.defense2023-02-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»