Εμφάνιση απλής εγγραφής

Customer behavior prediction

dc.contributor.advisorΣωτηρόπουλος, Διονύσιος
dc.contributor.advisorSotiropoulos, Dionisios
dc.contributor.authorΜακρανδρέου, Ευθύμιος
dc.contributor.authorMakrandreou, Efthymios
dc.date.accessioned2023-02-20T09:43:31Z
dc.date.available2023-02-20T09:43:31Z
dc.date.issued2023-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15143
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2565
dc.description.abstractΖούμε στην εποχή που η επιστήμη της μηχανικής μάθησης ανθίζει καθημερινά για να δώσει λύσεις σε κάθε είδους επιχειρησιακή ανάγκη. Οι ανάλυση δεδομένων έρχεται να δώσει απαντήσεις και κατευθύνσεις σε στρατηγικές που για πολλά χρόνια παίρνονταν εμπειρικά. Δύο είναι οι κύριοι παράγοντες που συμβάλουν στην ραγδαία εξέλιξη του κλάδου της ανάλυσης των επιχειρησιακών δεδομένων, ο μεγάλος όγκος πληροφορίας και η ταχύτητα στην επεξεργασία και την συλλογή. Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που πλέον στήνουν στρατηγικές και λειτουργούν βάσει της επιστήμης των δεδομένων. Στην παρούσα διατριβή προσπαθούμε να προσεγγίσουμε την λύση μιας ρεαλιστικής επιχειρησιακής ανάγκης. Πιο αναλυτικά, χρησιμοποιώντας την γλώσσα προγραμματισμού Python, μέσα από μία ακολουθία ενεργειών που έχει πραγματοποιήσει ένας πελάτης, επιχειρούμε με τεχνικές μηχανικής μάθησης και βαθιάς μάθησης να προβλέψουμε την επόμενη ενέργεια του και να προσδιορίσουμε αν ο συγκεκριμένος πελάτης πρόκειται να εγκαταλείψει την υπηρεσία/προϊόν. Σύμφωνα με τααποτελέσματα της μελέτης, γίνεται φανερό ότι η εκπαίδευση μοντέλων για πρόβλεψη της συμπεριφοράς του πελάτη μέσα από την ακολουθία των προηγούμενων ενεργειών του γύρω από μια υπηρεσία/προϊόν, μπορεί να οδηγήσει σε αποτελεσματικές στρατηγικές πωλήσεων και στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Για την υλοποίηση της εφαρμογής, χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία όπως, οι γλώσσα R και το RStudio για την συλλογή δεδομένων και την μετατροπή τους σε μορφή εύκολης και άμεσης επεξεργασίας για τα μοντέλα. Τα μοντέλα είναι στημένα με Python, και πιο συγκεκριμένα έγινε χρήση της βιβλιοθήκης Tensorflow2, Keras και της μεθόδου νευρωνικών δικτύων LSTM. Σαν editor χρησιμοποιήσαμε το Google Collab για λόγους που θα αναπτύξουμε παρακάτω. Τέλος, γίνεται λόγος για την οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων με χρήση web app μέσω της βιβλιοθήκης Streamlit της Python.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleCustomer behavior predictionel
dc.title.alternativeΜοντέλα πρόβλεψης συμπεριφοράς καταναλωτήel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENAs the science of Machine Learning evolves, it is a fact that finds the answers to many business needs. The huge amount of data, the fast way of collection and the fast processes of analysis are the main triggers to this. Day by day, a lot of companies already realize the power of data analytics. The subject of this dissertation is the behavioral prediction of a customer around a product/service, taking into consideration the sequence of activities of the customer on it. Briefly, we are trying to predict customer’s the next activity and churn alert flag through a sequence of activities using the python programming language. The results show that deep learning techniques can guide companies to new strategies and create targeting campaigns of communication or sale. We used many tools and methods to implement this thesis. First, we used R and RStudio to fetch the necessary first party data and to transform them more easily to the desired structure. The main work is done using python, and more specifically, we focused on Tensorflow2, Keras libraries and we used the LSTM technique. At the end, we mention the importance of visualization and we try to implement a web app to serve the results of the model with an easy and self-service way to the possible stakeholders. As of conclusion, we talk about the output of each experiment and mention some thoughts for future work.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordDeep learningel
dc.subject.keywordMachine learningel
dc.subject.keywordCustomer behaviorel
dc.subject.keywordPredictionel
dc.subject.keywordSequence to sequenceel
dc.subject.keywordPythonel
dc.subject.keywordTensorFlow2el
dc.subject.keywordNeural networkel
dc.subject.keywordLSTMel
dc.subject.keywordKerasel
dc.subject.keywordChurnel
dc.subject.keywordClassificationel
dc.subject.keywordCXel
dc.date.defense2023-01-23


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»