Η επίδραση της σχολικής ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος. Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ανατολική Αττική
The effect of school leadership on shaping the school climate. Investigation of the opinions of Primary School teachers in East Attica
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολική ηγεσία ; Ηγετικό στιλ ; Σχολικό κλίμα ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; School leadership ; Leadership style ; School climate ; Primary educationΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τον τρόπο που επιδρά η σχολική ηγεσία στη διαμόρφωση
του σχολικού κλίματος. Οι επιμέρους στόχοι της είναι η διερεύνηση των σχέσεων που
αναπτύσσονται μεταξύ του διευθυντή και των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια του σχολικού
έτους, η μελέτη του βαθμού εμπιστοσύνης που δείχνουν οι υφιστάμενοι στον διευθυντή τους, η
ανίχνευση του ρόλου του διευθυντή στη διαμόρφωση καλού κλίματος και στην προώθηση της
αγαστής συνεργασίας, καθώς και η καταγραφή του τρόπου διαβίβασης των εντολών και
αντιμετώπισης τυχόν παραπόνων από την πλευρά της διοίκησης. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 159
εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονται την τρέχουσα χρονιά σε Δημοτικά σχολεία, δημόσια και
ιδιωτικά, της Ανατολικής Αττικής. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την ηλεκτρονική
συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, αναλύθηκαν και παρουσιάστηκαν με τη μορφή πινάκων και
διαγραμμάτων. Ακολούθησε η ερμηνεία τους σε άμεση σύνδεση με τα ερευνητικά ερωτήματα και
η εξαγωγή συμπερασμάτων. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώνεται ότι η
πλειοψηφία των διευθυντών, μέσα από ποικίλες ενέργειες, μεριμνά για τη διαμόρφωση ενός
θετικού κλίματος στοχεύοντας στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών
μονάδων.