Εκπαίδευση εκπαιδευτικών β΄βάθμιας εκπαίδευσης στην διδασκαλία του μαθήματος των μαθηματικών με χρήση ΤΠΕ με την υποστήριξη μεντόρων - εκπαιδευτών
Training of secondary school teachers in teaching mathematics using ICT with the support of mentors
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
TPACK ; PCK ; TPK ; TCK ; Mentoring ; Mentors ; Teacher training ; ICT ; Technology ; Technology in teaching ; MathematicsΠερίληψη
Στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο μάθημα των
μαθηματικών υπάρχει ανάγκη ενσωμάτωσης των ΤΠΕ. Η καθοδήγηση βοηθά να
ξεπεραστούν εμπόδια και δυσκολίες στο να επιτευχθεί αυτή η ενσωμάτωση ενώ παράλληλα
μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα και των άλλων δύο συστατικών του TPACK, δηλαδή γνώση
του περιεχομένου και παιδαγωγική, στους εκπαιδευτικούς. Αυτή η έρευνα έγινε ποσοτικά και
με την αποστολή ερωτηματολογίων σε μαθηματικούς σχολείων από κάθε τύπο. Λάβαμε 86
απαντήσεις συνολικά και συμπεράναμε πως υπάρχει παραδοχή ότι η χρήση ψηφιακών
εργαλείων θα παρείχε ευκολίες στον καθηγητή, θα βοηθούσε τους μαθητές στην κατανόηση
εννοιών και θα βελτίωνε την μαθησιακή διαδικασία. Επιπλέον, τα συμπεράσματα μας
δείχνουν πως για τους εκπαιδευτικούς είναι χρονοβόρο και δύσκολο το πέρασμα από ένα
παραδοσιακό μάθημα σε ένα πιο σύγχρονο με χρήση ΤΠΕ και πως η καθοδήγηση από
κάποιον έμπειρο μέντορα θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο στο να αρθούν συγκεκριμένες
δυσκολίες.