Αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης για την πρόληψη, τη διαχείριση κρίσεων λόγω του ιού Sars-CoV-2 και τον ρόλο του διευθυντή
Perceptions of primary education teachers on the prevention, management of crisis due to Sars-CoV-2 and the role of the director
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση κρίσης ; Ιός Sars-Cov-2 ; Πρόληψη ; Επιμόρφωση ; Ετοιμότητα ; Διευθυντής ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη έχει στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρόληψη, τη διαχείριση κρίσεων λόγω του ιού Sars-CoV-2 και τον ρόλο του διευθυντή. Αρχικά, διερευνάται ο όρος «κρίση» και γίνεται αναφορά στις κατηγορίες και τα είδη κρίσεων στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς και στα χαρακτηριστικά τους. Γίνεται, επίσης, αναφορά στη διαχείριση κρίσεων στην ελληνική πραγματικότητα, στην έννοια της ηγεσίας και στον ρόλο του ηγέτη/διευθυντή. Η βιβλιογραφική επισκόπηση ολοκληρώνεται με την αναφορά στον ιό Sars-CoV-2 και την επιρροή του τόσο σε ελληνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 102 εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνώρισαν ότι η υγειονομική κρίση, όπως και κάθε άλλη κρίση, επηρέασε τη σχολική κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Τονίζεται η ανάγκη για ύπαρξη ομάδων διαχείρισης κρίσεων και ενός διευθυντή ισχυρού που θα είναι υπεύθυνος για την πρόληψη, την οργάνωση, τη διαχείριση μιας κρίσης, καθώς και των αποτελεσμάτων της. Επιπρόσθετα, επισημαίνεται η σημασία της επιμόρφωσης και η ανάγκη για πρακτική εξάσκηση σε υποθετικές κρίσεις. Τέλος, διερευνήθηκαν οι διαφορές ως προς τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων και διαπιστώθηκε ότι η ηλικία, τα έτη υπηρεσίας και η υπηρεσία σε διοικητική θέση διαφοροποιεί τις απόψεις, κάνοντας τη διαχείριση κρίσιμων περιστατικών αποδοτικότερη.