Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η μεθοδολογία STEM στην τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΔουληγέρης, Χρήστος
dc.contributor.authorΠετρούλιας, Νικήτας
dc.date.accessioned2023-01-23T08:33:16Z
dc.date.available2023-01-23T08:33:16Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15044
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2466
dc.description.abstractΗ εκπαίδευση εξαρτάται από την κοινωνία της οποίας αποτελεί τμήμα και την οικονομία, η οποία είναι η βάση του κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Η βελτίωση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης και η προσαρμογή τους στις ανάγκες της οικονομίας και της σύγχρονης κοινωνίας αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης για την εκπαιδευτική πολιτική τόσο σε εθνικό όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Τα τελευταία χρόνια οι έρευνες δείχνουν πως υπάρχει μια αυξανόμενη αδιαφορία των νέων για τις θετικές επιστήμες και την τεχνολογία με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν έλλειμμα βασικών δεξιοτήτων, όπως φαίνεται από τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στα τεστ PISA. Η μεθοδολογία STEM σχεδιάστηκε ως απάντηση σε αυτήν την ανησυχητική έλλειψη εμπλοκής των νέων ανθρώπων στα μαθήματα που σχετίζονται με το STEM στο σχολείο και το μειωμένο ενδιαφέρον τους για τις αντίστοιχες καριέρες. Καθώς όλα τα επαγγέλματα, αλλά ιδιαίτερα τα λεγόμενα ¨τεχνικά¨, απαιτούν εργαζομένους που έχουν την ικανότητα να σκέφτονται κριτικά, να δουλεύουν ως μέλη μια ομάδας και συγχρόνως ανεξάρτητα και να διαθέτουν δεξιότητες STEM, η χρήση της συγκεκριμένης μεθοδολογίας γίνεται ακόμα πιο επιτακτική στην τεχνική εκπαίδευση, κυρίως αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι μαθητές που τελικά επιλέγουν τα επαγγελματικά λύκεια θεωρούν ότι τα μαθηματικά και οι επιστήμες ανήκουν στα δύσκολα γνωστικά αντικείμενα που ταυτόχρονα είναι αφηρημένα και μη σχετιζόμενα με την πραγματική ζωή. Όντας εκπαιδευτικός στην επαγγελματική εκπαίδευση, με απασχολεί ιδιαίτερα η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών έτσι ώστε να επιλέγουν και όχι να εξαναγκάζονται να εμπλακούν σε δραστηριότητες STEM καθώς θεωρώ ότι συνδυαστική χρήση των μαθημάτων STEM στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων επιτρέπει τελικά στους μαθητές να εξερευνήσουν καλύτερα και σε βάθος όλα τα μαθήματα αναπτύσσοντας παράλληλα την κριτική τους σκέψη και τη δημιουργικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνουν σημαντικά τις πιθανότητες τους για καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση. Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να διερευνήσει τις δυνατότητες συστηματικότερης εφαρμογής της εκπαίδευσης STEM στο επαγγελματικό λύκειο. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις, υλικοτεχνικές και εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να διευκολύνεται η εκπαίδευση STEM στους διάφορους τομείς του επαγγελματικού λυκείου, προτείνονται αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν ώστε να είναι εφικτή η εφαρμογή της, παρουσιάζει τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για τη δημιουργία μαθημάτων STEM καθώς και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μαθήματος STEM.el
dc.format.extent67el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/*
dc.titleΗ μεθοδολογία STEM στην τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe STEM methodology in technical-vocational educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENEducation depends on the society of which it is a part and the economy, which is the basis of any education system. Improving education and training systems and adapting them to the needs of the economy and modern society is a key issue for education policy debate at both national and European level. In recent years, research shows that there is a growing disinterest among young people in science and technology, resulting in a deficit of basic skills, as shown by the performance of Greek pupils in the PISA tests. The STEM methodology was designed in response to this worrying lack of engagement of young people in STEM-related subjects at school and their reduced interest in related careers. As all professions, but especially the so-called 'technical' ones, require workers who are able to think critically, work as part of a team and independently and possess STEM skills, the use of this methodology becomes even more imperative in technical education, especially if we consider that students who ultimately choose vocational high schools consider maths and science to be difficult subjects that are both abstract and irrelevant to real life. Being a teacher in vocational education, I am particularly concerned about enhancing students' interest so that they choose rather than are forced to engage in STEM activities as I believe that combined use of STEM subjects in solving everyday problems ultimately allows students to explore all subjects better and in depth while developing their critical thinking and creativity, while significantly improving their chances for better career rehabilitation. This thesis seeks to explore the potential for more systematic implementation of STEM education in vocational high schools. More specifically, it examines what are the necessary conditions, logistical and teacher training, in order to facilitate STEM education in the different areas of vocational high school, suggests changes that should be made to enable its implementation, presents the tools that teachers can use to create STEM lessons as well as a comprehensive STEM lesson plan.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordΔεξιότητες STEMel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικόςel
dc.subject.keywordΠλάνο μαθήματοςel
dc.date.defense2022


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»