Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συμπεριφορά ευφυών πρακτόρων χρησιμοποιώντας ενισχυτική μάθηση μέσω του εργαλείου ML-Agents της Unity

dc.contributor.advisorΠαναγιωτόπουλος, Θεμιστοκλής
dc.contributor.advisorPanagiotopoulos, Themistoklis
dc.contributor.authorΔαβίλλας, Χρήστος
dc.contributor.authorDavillas, Christos
dc.date.accessioned2023-01-20T11:37:35Z
dc.date.available2023-01-20T11:37:35Z
dc.date.issued2022-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15031
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2453
dc.format.extent98el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυμπεριφορά ευφυών πρακτόρων χρησιμοποιώντας ενισχυτική μάθηση μέσω του εργαλείου ML-Agents της Unityel
dc.title.alternativeBehavior of intelligent agents using reinforcement learning through Unity's ML-Agent’s toolkitel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENGame AI is as ancient as AI itself, but with the addition of video games, the discipline has witnessed enormous extension and enrichment in the previous decade. Deep learning development has had a substantial and transformative influence on numerous challenging issues during the last decade, including speech recognition, machine translation, natural language comprehension, and computer vision. Many gaming firms are looking for new solutions and technologies to help their products benefit from AI and Machine Learning. Unity's ML-Agent toolkit, which is also the major component of this thesis, is a very broad and popular tool. There are seven chapters in the paper. The first two chapters discuss the principles of artificial intelligence, gaming AI technologies, machine learning and its structure, as well as some examples of projects created with mlagent's tools. From chapter three to six, we follow the project's development step by step, from requirements through design, coding, and then the simulation demo. Finally, some future considerations and a conclusion manage the thesis's closure.el
dc.contributor.masterΠροηγμένα Συστήματα Πληροφορικής - Ανάπτυξη Λογισμικού και Τεχνητής Νοημοσύνηςel
dc.subject.keywordArtificial Intelligenceel
dc.subject.keywordMachine learningel
dc.subject.keywordUnity's ML-Agentsel
dc.subject.keywordReinforcement learningel
dc.subject.keywordIntelligent Agentsel
dc.date.defense2022-11-25


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»