Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς ικανοτήτων «GreenComp» ως εργαλείο υποστήριξης της μάθησης για την πράσινη μετάβαση, στην επαγγελματική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΣουργιαδάκη, Μαρία
dc.date.accessioned2022-12-22T11:03:17Z
dc.date.available2022-12-22T11:03:17Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14958
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2380
dc.description.abstractΥπό την πίεση της κλιματικής αλλαγής και προβλημάτων που πηγάζουν από το κυρίαρχο καταναλωτικό μοντέλο οικονομίας, διαμορφώθηκε η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η αναπτυξιακή πολιτική που στοχεύει στην μετάβαση της οικονομίας στην πράσινη εποχή. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) θεωρείται ένας πολύ σημαντικός φορέας των αλλαγών που απαιτούνται γι’ αυτή τη μετάβαση και ο ρόλος των εκπαιδευτικών της ΕΕΚ είναι καταλυτικός. Εντούτοις, δεν είναι γνωστή η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), να δημιουργούν ευκαιρίες μάθησης για την Πράσινη Μετάβαση. Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιείται το Ευρωπαϊκό πλαίσιο ικανοτήτων GreenComp για να διερευνηθούν τα κίνητρα εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ, ως μια διάσταση της ετοιμότητάς τους, με βάση τη θεωρία προσδοκίας-αξίας. Το δείγμα αποτέλεσαν 173 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Γεωπονίας–Τροφίμων & Περιβάλλοντος, Διοίκησης - Οικονομίας και Μηχανολογίας, Επαγγελματικών Λυκείων από όλες τις γεωγραφικές περιφέρειες της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τις ικανότητες βιωσιμότητας GreenComp για τις οποίες οι εκπαιδευτικοί του δείγματος δήλωσαν χαμηλότερες πεποιθήσεις ικανότητας, χαμηλότερο ενδιαφέρον και υψηλότερο σχετικό κόστος. Επίσης εντοπίστηκαν οι ικανότητες για τις οποίες οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα κίνητρα παρουσίασαν στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση ανάλογα με τον τομέα ΕΠΑΛ στον οποίο διδάσκουν, την εκπαιδευτική εμπειρία, την επιμόρφωση σε θέματα βιωσιμότητας, την εμπειρία σε καινοτόμες παιδαγωγικές και την τοποθεσία της σχολικής μονάδας. Αν και τα αποτελέσματα της έρευνας δεν μπορούν να γενικευθούν για τον πληθυσμό των εκπαιδευτικών των υπό εξέταση τομέων ΕΠΑΛ, η μεθοδολογία της έρευνας θα μπορούσε να συμβάλει στον εντοπισμό των αναγκών των εκπαιδευτικών της ΕΕΚ, πάνω στις οποίες θα βασιστεί ο σχεδιασμός στοχευμένων προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης και στήριξης του έργου τους, ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά η ΕΕΚ στο ρόλο της στην πράσινη μετάβαση.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΤο ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς ικανοτήτων «GreenComp» ως εργαλείο υποστήριξης της μάθησης για την πράσινη μετάβαση, στην επαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe European Competence Framework «GreenComp» as a supporting tool for learning for the green transition, in Vocational Educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENUnder the pressure of climate change and problems stemming from the dominant consumption model of the economy, the European Green Deal was formed, a development policy aiming at the transition of the economy to the green era. Vocational Education and Training (VET) is considered a very important agent of the changes required for this transition and the role of VET teachers is a catalyst. However, the readiness of Vocational Lyceum teachers to create learning opportunities for the Green Transition is not known. In the present research, the European competence framework “GreenComp” is used to investigate the motivation of VET teachers, as a dimension of their readiness, based on the expectancy-value theory. The sample consisted of 173 teachers from the departments of Agriculture-Food & Environment, Administration - Economics and Engineering, of Vocational High Schools from all the geographical regions of Greece. The research results highlighted the GreenComp sustainability competencies for which the teachers in the sample reported the lowest ability beliefs, the lowest interest, and high associated costs. We also identified the competencies for which the teachers' answers regarding motivation showed a statistically significant difference depending on the VET field they teach in, their educational experience, their training in sustainability issues, their experience in innovative pedagogies and the location of the school unit. Although the results of the research cannot be generalized for the population of teachers of the VET fields under consideration, the research methodology could contribute to identifying the needs of VET teachers, on which to base the design of targeted professional development programs and support of their work, so that VET can respond effectively to its role in the green transition.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΠλαίσιο ικανοτήτων GreenCompel
dc.subject.keywordΠράσινη μετάβασηel
dc.subject.keywordΕπαγγελματικό λύκειοel
dc.subject.keywordΕτοιμότητα εκπαιδευτικώνel
dc.date.defense2022-12-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»