Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων από τη σχολική ηγεσία και της οργανωσιακής υποστήριξης στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΧατζηδήμα, Σταματίνα
dc.contributor.authorΚωνσταντή, Ευσταθία
dc.date.accessioned2022-12-21T07:19:02Z
dc.date.available2022-12-21T07:19:02Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14939
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2361
dc.description.abstractΤο παρόν πόνημα τιτλοφορείται «Η επίδραση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων από τη σχολική ηγεσία και της οργανωσιακής υποστήριξης στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών» και αποσκοπεί να διερευνήσει τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σχετικά με την επίδραση του στυλ που ο διευθυντής/τρια λαμβάνει αποφάσεις και της κουλτούρας οργανωσιακής υποστήριξης στο αίσθημα ικανοποίησης από την εργασία τους. Η κεντρική προβληματική εντάσσεται στο ευρύτερο επιστημονικό ενδιαφέρον για την ικανοποίηση των εργαζομένων στους οργανισμούς εν γένει και των εκπαιδευτικών στους σχολικούς οργανισμούς εν είδει. Σε κάθε περίπτωση, εντάσσεται σε μια επίκαιρη διαλεκτική σχετικά με την ανάγκη εκσυγχρονισμού, όχι μόνο του εκπαιδευτικού συστήματος αυτού καθαυτού, αλλά και των ρόλο που διαδραματίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στη σχολική πραγματικότητα. Η έννοια της εργασιακής ικανοποίησης στους εκπαιδευτικούς αναμφίβολα σχετίζεται με την αποτελεσματικότητά τους, με την αποδοτικότητα της σχολικής μονάδας και την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Συνεπώς, ανάγεται σε καθοριστικό στοιχείο για την ισχυροποίηση της επαγγελματικής υπόστασης των εκπαιδευτικών στο σύγχρονο, πλουραλιστικό και τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον. Στη μετάβαση αυτή του ρόλου του εκπαιδευτικού από το στατικό «χθες» στο διαρκώς μεταβαλλόμενο «αύριο» καταλυτικός αρωγός είναι ο διεθυντής/τρια, που καλείται εξίσου να φέρει σε πέρας το πολυπρισματικό του πια έργο. Με τη θετική και δημιουργική παρακίνηση και έμπρακτη υποστήριξή του, με τις αποφάσεις του, διαμορφώνονται οι συνθήκες που επηρεάζουν το κλίμα, την οργανωσιακή υποστήριξη, τη συνεργατικότητα και την αλληλεπίδραση, την αμοιβαιότητα και την υποστήριξη. Κατ’ επέκταση, με τις αποφάσεις του η σχολική διεύθυνση ρυθμίζει το πόσο ικανοποιημένος ή δυσαρεστημένος αισθάνεται ένας εκπαιδευτικός από την εργασία του, το πόσο παραγωγικός θα είναι σε αυτή και το πόσο θα συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο του πονήματος διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών Β΄/θμιας εκπαίδευσης. Για τη συλλογή δεδομένων επιλέχθηκε το εργαλείο της συνέντευξης με χρήση ερωτηματολογίου ημιδομημένων ερωτήσεων. Από τα αποτελέσματα καταδείχθηκε χαλαρή συνάφεια μεταξύ της διαδικασίας λήψης αποφάσεων που υλοποιεί η σχολική ηγεσία και εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα προέκυψαν ευρήματα σχετικά με τη συνάφεια του στυλ λήψης αποφάσεων, του στυλ ηγεσίας και της οργανωσιακής υποστήριξης με «φόντο» την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent114el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/
dc.titleΗ επίδραση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων από τη σχολική ηγεσία και της οργανωσιακής υποστήριξης στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeThe impact of the decision-making process by the school leadership and the organisational support on the employment satisfaction of secondary school teachersel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe present study is entitled "The effect of the decision-making process by school leadership and organizational support on teachers' job satisfaction" and aims to investigate the opinions and beliefs of secondary school teachers in Greece regarding the effect of the style that the manager makes decisions and the culture of organizational support in the feeling of satisfaction from their work. The central issue is part of the wider scientific interest in the satisfaction of employees in organizations in general and teachers in school organizations in general. In any case, it is part of a current dialectic about the need to modernize, not only the educational system as such, but also the role played by all those involved in the school reality. The concept of job satisfaction among teachers is undoubtedly related to their effectiveness, the efficiency of the school unit and the quality of the educational services provided. Therefore, it is reduced to a decisive element for strengthening the professional status of teachers in the modern, pluralistic and technologically supported environment. In this transition of the teacher's role from the static "yesterday" to the ever-changing "tomorrow", the principal is a catalytic helper, who is equally called upon to carry out his multi-prismatic task. With his positive and creative motivation and practical support, with his decisions, the conditions that affect climate, organizational support, cooperation and interaction, reciprocity and support are formed. By extension, with its decisions, the school management regulates how satisfied or dissatisfied a teacher feels with his work, how productive he will be in it and how much he will contribute to the achievement of the goals of the school unit. In the framework of the project, qualitative research was conducted with the participation of secondary school teachers. The interview tool using a semi-structured question questionnaire was chosen for data collection. The results showed a loose relationship between the decision-making process implemented by the school leadership and teachers' job satisfaction, while at the same time there were findings about the relevance of decision-making style, leadership style and organizational support with "background" the job satisfaction of the teachers.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΛήψη αποφάσεωνel
dc.subject.keywordΣχολική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΔιευθυντήςel
dc.subject.keywordΔιευθύντριαel
dc.subject.keywordΟργανωσιακή υποστήριξηel
dc.subject.keywordΣτυλ ηγεσίαςel
dc.date.defense2022-12-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»