Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε σχολεία Α/βάθμιας εκπαίδευσης
Teachers’ training in primary education schools
View/ Open
Keywords
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Επαγγελματική ανάπτυξη ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; COVID-19Abstract
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί καίριο ζήτημα της σύγχρονης κοινωνίας. Μέσω της επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί αλλάζουν και παρακινούνται να επιτύχουν τους στόχους τους μέσα από ελεύθερες επιλογές.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την επιμόρφωση και η σύνδεσή της με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, ειδικά σε περιόδους πανδημίας όπου γίνεται ευρεία εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Για τις ανάγκες της εργασίας διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου 20 κλειστών ερωτήσεων που βασίστηκε στο ερωτηματολόγιο TALIS (2008, 2013). Το δείγμα αποτελούν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Αττικής. Συνολικά το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 106 εκπαιδευτικούς στις αρχές του Σεπτέμβρη 2022. Η διάρκεια συμπλήρωσης ήταν 10-15 λεπτά.
Τα συλλεγέντα ερωτηματολόγια κωδικοποιήθηκαν και καταχωρήθηκαν στο SPSS 21 με το οποίο έγινε η επεξεργασία τους. Για τις ανάγκες της εργασίας διενεργήθηκε έλεγχος της στατιστικής κατανομής του δείγματος, τόσο ως προς τα δημογραφικά του χαρακτηριστικά όσο και ως προς τις υπόλοιπες μεταβλητές. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε πίνακες και διαγράμματα. Επιπλέον έγινε έλεγχος του x2 και ANOVA.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται περισσότερο μετά το διορισμό τους. Στόχος του είναι να αποκτήσουν τα απαραίτητα γνωστικά και τυπικά εφόδια που θα τους βοηθήσουν στο έργο τους αλλά και στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Γι’ αυτό επιλέγουν ενότητες ανάλογες με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Επίσης, προτιμούν να επιμορφώνονται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες λόγω των πολλών επαγγελματικών και προσωπικών τους υποχρεώσεων.