Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΧανής, Στέφανος
dc.contributor.authorΓαλανόπουλος, Αθανάσιος
dc.date.accessioned2022-12-20T11:39:49Z
dc.date.available2022-12-20T11:39:49Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14933
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2355
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική προσπάθεια ολοκληρώθηκε στα πλαίσια υλοποίησης των μεταπτυχιακών μου σπουδών στο πανεπιστήμιο Πειραιά, για το πρόγραμμα οικονομικά της εκπαίδευσης και διαχείριση εκπαιδευτικών μονάδων. Η εργασία περιλαμβάνει πέντε ενότητες, τέσσερις θεωρητικές και μια που αφορά την ερευνητική προσπάθεια που έγινε για αυτήν. Η πρώτη ενότητα αφορά την εκπαιδευτική ανισότητα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αναλυτικότερα, αρχικά γίνεται μια γενική αναφορά και περιγράφεται για το τι είναι εκπαιδευτική ανισότητα. Στην συνέχεια γίνεται μια ιστορική ανάδρομη στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ακολουθεί μια παρουσίαση των ανισοτήτων σε σχέση με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χωρά μας. Στην συνέχεια προσδιορίζονται οι πτυχές της εκπαιδευτικής ανισότητας σε σχέση με την σύνδεση της εκπαιδευτικής ανισότητας με την αγορά εργασίας. Και η ενότητα ολοκληρώνεται με τον προσδιορισμό των ζητημάτων που συνδέουν την εκπαίδευση με την μισθολογική ανισότητα, την κατανομή του εισοδήματος, την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Στην δεύτερη ενότητα προσδιορίζονται οι τρόποι αντιμετώπισης από το ελληνικό κράτος της εκπαιδευτικής ανισότητας. Αρχικά προσδιορίζονται οι παράμετροι της κοινωνικής ανισότητας και οι κυβερνητικές υποχρεώσεις. Και στην συνέχεια προσδιορίζονται οι επιπτώσεις των κοινωνικό-οικονομικών ανισοτήτων και ο κρατικός αναγκασμός. Στην τρίτη ενότητα ασχοληθήκαμε με την κοινωνική ανισότητα στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικότερα για το σκοπό της τριτοβάθμια εκπαίδευσης στις δυτικές κοινωνίες, την επέκταση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις σύγχρονες τάσεις των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Και η ενότητα ολοκληρώνεται με τις επιπτώσεις της πολιτικής σε αυτές. Τέλος σε σχέση με το θεωρητικό μέρος της έρευνας μας γίνεται μια προσέγγιση των ζητημάτων των εκπαιδευτικών ανισοτήτων στην Αμερική. Αρχικά, προσδιορίζονται οι εκπαιδευτικές ανισότητες στην Αμερική. Ακολουθεί η ανάλυση των παρεμβάσεων που έχουν γίνει για την εξάλειψη τους και η ενότητα ολοκληρώνεται με την σύνδεση που έχει γίνει αναφορικά με την εκπαίδευση και την αγορά εργασίας. Τέλος στην επομένη και τελευταία ενότητα, παρουσιάζεται η ερευνητική προσπάθεια που έγινε αναφορικά με την εκπαιδευτική ανισότητα και την αντίληψη που έχουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, για την εκπαιδευτική ανισότητα.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟι κοινωνικές ανισότητες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πως αντιμετοπίζονται από το ελληνικό κράτος και η σύγκριση του με το αμερικάνικο και με άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe present research effort was completed in the context of my postgraduate studies at the University of Piraeus, for the programme Economics of Education and Management of Educational Units. The thesis includes five sections, four theoretical and one concerning the research effort that was conducted for it. The first section deals with educational inequality in the Greek educational system. More specifically, first a general reference is made and described about what educational inequality is. Then, a historical retrospective on the history of the Greek educational system is presented. This is followed by a presentation of inequalities in relation to access to higher education in our country. Then the aspects of educational inequality are identified in relation to the link between educational inequality and the labour market. And the section concludes by identifying the issues linking education to wage inequality, income distribution, poverty and social exclusion. The second section identifies the ways in which the Greek state addresses educational inequality. First, the parameters of social inequality and governmental obligations are identified. And then the effects of socio-economic inequalities and state coercion are identified. In the third section we dealt with social inequality in the European education system and in particular the purpose of higher education in Western societies, the expansion of higher education and contemporary trends of educational and social inequalities. And the section concludes with the policy implications for them. Finally, in relation to the theoretical part of our research, an approach to the issues of educational inequalities in America is made. First, educational inequalities in America are identified. This is followed by an analysis of the interventions that have been made to eliminate them and the section concludes with the link that has been made regarding education and the labour market. Finally, in the next and last section, the re search effort that has been done regarding educational inequality and the perception that parents and teachers have, regarding educational inequality, is presented.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΚοινωνική ανισότηταel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική ανισότηταel
dc.subject.keywordΕλληνική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικό σύστημαel
dc.date.defense2022-12-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»