dc.contributor.advisor | Ψυλλάκη, Μαρία | |
dc.contributor.author | Γαλανοπούλου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2022-12-19T17:34:41Z | |
dc.date.available | 2022-12-19T17:34:41Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14923 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2345 | |
dc.description.abstract | Η πανδημία της COVID-19 αποτέλεσε μια πρωτόγνωρη κατάσταση σε όλους τους τομείς της κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της εκπαίδευσης. Στον τομέα της εκπαίδευσης επέφερε πρωτοφανείς αλλαγές, καθώς έπρεπε να αντιμετωπιστούν μια σειρά προκλήσεων που αφορούσαν δυο βασικούς πυλώνες αυτού: τη διαφύλαξη της υγείας μαθητών-εκπαιδευτικών και την απρόσκοπτη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η κατάσταση αυτή, όπως ήταν αναμενόμενο, δημιούργησε νέα δεδομένα στη διοίκηση των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων, αρχικά με την τηλεκπαίδευση και εν συνεχεία με επιστροφή των μαθητών στην κανονικότητα του σχολείου. Συνεπώς, οι σχολικοί ηγέτες ήρθαν αντιμέτωποι με νέες καταστάσεις, συχνά δύσκολα διαχειρίσιμες, μεγεθύνοντας το σπουδαίο ρόλο τους στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων.
Η έννοια της ηγεσίας αποτελεί στοιχείο-κλειδί της διοικητικής θεωρίας και εν προκειμένω σημαντικό κριτήριο αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων στον τομέα της εκπαίδευσης. Ο ρόλος της ηγεσίας κατά τη διάρκεια κρίσεων στο σχολείο αφορά στην αντιμετώπιση γεγονότων ώστε να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα διατάραξης της «κανονικότητας» μιας σχολικής μονάδας. Τα χαρακτηριστικά, οι ενέργειες και οι δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας σχολικός ηγέτης σε περιόδους κρίσεωνδιαφοροποιούνται από τις αντίστοιχες σε ένα κοινό σχολικό περιβάλλον.
Στην παρούσα εργασία μελετάται το ηγετικό προφίλ που έχουν οι σχολικοί διευθυντές, ενώ παράλληλα επιχειρείται η καταγραφή των απόψεων και εμπειριών τους με στόχο τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρέασαν και επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της άσκησης της σχολικής ηγεσίαςστην περίοδο της Πανδημίας COVID-19 μέσω ερωτηματολογίου. | el |
dc.format.extent | 100 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχολική ηγεσία και διαχείριση κρίσεων : η περίπτωση της πανδημίας COVID-19 | el |
dc.title.alternative | School leadership and crisis management : the case of the pandemic COVID-19 | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The COVID-19 pandemic has created an unprecedented situation in all sectors of society, including the education sector. In the education field, it brought about unprecedented changes, as a series of challenges had to be faced concerning its two main pillars: protecting the health of students-teachers and conducting the educational process. This situation created new data in the administration of schools, initially with the use of distance education and then with the return of students to the normality of school life. Therefore, school leaders faced new situations, often difficult to manage, increasing their important role in the management of educational units.
The concept of leadership is a key element of administrative theory and, in this case, an important criterion for the effectiveness of school units in the field of education. The role of leadership during school crises has to deal with events in order to minimize the possibility of disrupting the "normality" of a school unit. The characteristics, actions and skills that a school leader must possess in the period of crisis differ from those in a common school environment.
This paper studies the leadership profile that school leaders have, while at the same time an attempt is made to record their opinions and experiences with the aim of investigating the factors that influenced and are influencing the effectiveness of school leadership in the period of the COVID-19 Pandemic through a survey with a questionnaire. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Πανδημία | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.date.defense | 2022-12-19 | |