Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση στην εποχή του covid-19 σε φοιτητές
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φοιτητές ; COVID-19 ; Υποστηριζόμενη μάθησηΠερίληψη
Η εκδήλωση της τρέχουσας πανδημίας του COVID – 19 είχε σημαντικές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς, μεταξύ των οποίων και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στα πλαίσια των περιορισμών που επιβλήθηκαν παγκοσμίως, η εκπαιδευτική διαδικασία όλων των βαθμίδων στράφηκε προς την τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα η μάθηση και η διδασκαλία. Ωστόσο, κατά τη μετάβαση προς την τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση, ανέκυψαν ποικίλες προκλήσεις, οι οποίες δεν έχουν διερευνηθεί έως σήμερα επαρκώς. Επομένως, σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης εν μέσω της πανδημίας του COVID – 19 και συγκεκριμένα η διερεύνηση της μαθησιακής διαδικασίας όπως διαμορφώθηκε μετά την εκδήλωση της πανδημίας. Η έρευνα επικεντρώνεται σε Έλληνες φοιτητές ώστε να μελετηθούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, ο ψηφιακός γραμματισμός των συμμετεχόντων, οι ψηφιακές τους δεξιότητες, οι στάσεις κι οι πεποιθήσεις τους ως προς την τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID – 19. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος, παρουσιάζονται τα ευρήματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε αξιόπιστες βάσεις και σε σύγχρονες εμπειρικές μελέτες, ενώ στη συνέχεια, στο εμπειρικό μέρος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ανάλυσης των πρωτογενών δεδομένων. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 75 φοιτητών, συμβάλλει στη διεθνή βιβλιογραφία καθώς είναι η πρώτη έως σήμερα μελέτη που εξετάζει τις απόψεις των Ελλήνων φοιτητών σχετικά με την τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση στη COVID – 19 εποχή. Η εργασία αναδεικνύει παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη ψυχολογική ευημερία και τη μαθησιακή δέσμευση των συμμετεχόντων κι ολοκληρώνεται με προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση του εξεταζόμενου ζητήματος.