Ορθές πρακτικές διανομής και συμφωνίες επιπέδου εξυπηρέτησης σε φαρμακευτική βιομηχανία
Good distribution practices (GDP) and service level agreement (SLA) in pharmaceutical industry
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Good distribution practices ; Service level agreement ; Pharmaceutical industryΠερίληψη
Ο φαρμακευτικός κλάδος αποτελεί τον ισχυρότερο κλάδο του 21ου αιώνα και η ανάπτυξή και εξέλιξή του γίνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ωστόσο, σε αυτή την εξέλιξη δεν αρκεί η έρευνα και ανάπτυξη νέων φαρμάκων και η παραγωγική αναβάθμιση μέσω τεχνολογικών καινοτομιών, αλλά απαιτείται να ακολουθήσουν και την ανάπτυξη αυτή η αποθήκευση και διανομή (logistics) καθώς επίσης και η παροχή υπηρεσιών (services), ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες.
Η διπλωματική αυτή εργασία έχει σκοπό να κάνει μία εκτενή ανάλυση των απαιτήσεων των ορθών πρακτικών διανομής (Good Distribution Practices - GDPs) φαρμακευτικών προϊόντων, καθώς και την συμφωνία παροχής τέτοιου είδους υπηρεσιών (Service Level Agreement - SLA) μεταξύ οργανισμών. Εκτός όμως της θεωρητικής ανάλυσης, στην οποία δίνεται έμφαση ώστε να γίνουν τα παραπάνω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αντιληπτά και κατανοητά, δίνεται ένας πλήρης πρακτικός οδηγός (εγχειρίδιο) για την σύνταξη των απαραίτητων εγγράφων που τεκμηριώνουν τις προαναφερόμενες απαιτήσεις. Μέσω αυτού γίνεται μία προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ της βιβλιογραφίας και της νομοθεσίας με την πρακτική εφαρμογή των απαιτούμενων.
Μιας και όπως προαναφέρθηκε η ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου είναι αλματώδης, οι εξέλίξεις και οι καινοτομίες εμφανίζονται συνεχώς και χρειάζεται οι οργανισμοί να προσαρμόζονται και να εξελίσσονται παράλληλα. Παρόλο που η πρακτική εφαρμογή όσων θα αναφερθούν παρακάτω αποτελεί προβληματισμό για πολλούς οργανισμούς, νέες έννοιες όπως artificial intelligence, blockchain, Internet of things, Industry 4.0 και Data integrity έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται και οι οργανισμοί χρειάζεται να βρουν τρόπο να εναρμονίσουν τις ήδη υφιστάμενες νομοθετικές απαιτήσεις με τις νέες καινοτομίες και προκλήσεις της αγοράς.