Πρακτικές μείωσης κόστους στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνικές μείωσης κόστουςΠερίληψη
Στην μετά κρίσης εποχή, η ύφεση στην οικονομία και κυρίως στον τομέα παραγωγής, έχει οδηγήσει τις περισσότερες από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες παραγωγής τους. Άμεσο αποτέλεσμα αυτού είναι η διακοπή της λειτουργίας τους και κατά συνέπεια η μείωση της επιχειρηματικότητας στη χώρα.
Για τη συνέχιση της λειτουργίας μιας επιχείρησης, ειδικά μέσα σ’ ένα περιβάλλον όπως το Ελληνικό, που δεν ευνοεί την ανάπτυξη, σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή διαχείριση του κόστους λειτουργίας τους, η εφαρμογή διαρθρωτικών μέτρων και ειδικότερα η εύρεση τρόπων μείωσης περιττών εξόδων, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας της επιχείρησης σε όλα τα τμήματα την αύξηση των περιθωρίων κερδοφορίας τους.
Στην διπλωματική αυτή, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα μια Ελληνική εταιρεία παραγωγής, θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις μείωσης του κόστους κατασκευής και διανομής λούτρινων παιχνιδιών. Η εταιρεία «much», με πολύχρονη πορεία στον χώρο του παιχνιδιού, αποτελεί την μοναδική εταιρεία λούτρινων παιχνιδιών και παιχνιδιών για παιδιά στην Ελλάδα, η οποία παράγει εξ αρχής τα προϊόντα της αποκλειστικά στην Ελλάδα. Γνωστή για την άψογη ποιότητα και την καλαισθησία των προϊόντων της, αποτελεί πρωτοπόρο στην αγορά με μεγάλο μερίδιο σε σχέση με ανταγωνίστριες εισαγωγικές εταιρίες του ίδιου αντικειμένου.
Στα επιμέρους κεφάλαια, αναλύονται τα στάδια παραγωγής και λειτουργίας της εν λόγω επιχείρησης, ώστε να εντοπίσουμε τυχόν αστοχίες και δυσλειτουργίες στο καθένα από αυτά, ενώ αναλύονται και οι διαρθρωτικές ενέργειες στις οποίες προέβη η επιχείρηση για τον εξορθολογισμό του κόστους της και την αύξηση των περιθωρίων κερδοφορίας της.