Fashion marketing και digital marketing των Louis Vuitton και Gucci και ανάλυση συμπεριφοράς καταναλωτή μέσω social media
Fashion marketing and digital marketing by Louis Vuitton and Gucci and analysis of consumer behavior through social media
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Luxury goods ; Louis Vuitton ; Gucci ; Digital marketing ; Fashion marketing ; Social media ; ΔιαφήμισηΠερίληψη
Η παρακάτω εργασία αφορά μία έρευνα πάνω σε luxury goods και συγκεκριμένα στην ανάλυση των στρατηγικών marketing, digital marketing, καθώς και σημαντικών συνεργασιών που έχουν κάνει οι οίκοι Gucci και Louis Vuitton. Αρχικά αναλύονται οι ορισμοί όπως μόδα, στυλ, τύποι μόδας, τι είναι branding και στη συνέχεια περιγράφονται δύο τύποι του marketing, το fashion marketing και το digital marketing. Αναφέρονται ακόμα και άλλες σημαντικές στρατηγικές και εργαλεία marketing, όπως τα SEM tools, το marketing mix, τα 4Cs, η ανάλυση SWOT. Η έρευνα συνεχίζει με τη θεωρία συμπεριφοράς καταναλωτή και συγκεκριμένα με τη διαδικασία λήψης μιας απόφασης, την ιεράρχηση των αναγκών, τους τύπους καταναλωτών και με την τμηματοποίηση της αγοράς. Η εργασία ξεκινά με τον πρώτο της βασικό άξονα, που είναι η Louis Vuitton. Γίνεται μία ιστορική αναδρομή της εταιρείας, ξεκινώντας από το ποιος ήταν ο δημιουργός της, πως εξελίχθηκε ο οίκος με τα χρόνια και που βρίσκεται σήμερα. Στη συνέχεια αναλύονται με λεπτομέρεια οι βασικές στρατηγικές marketing και digital marketing που ακολουθεί η εταιρεία και οι πιο σημαντικές συνεργασίες που έχει κάνει, οι οποίες αποτέλεσαν και αποτελούν σταθμό για την ιστορία του οίκου. Παρακολουθείται επίσης με βάση τις εφαρμογές ξεχωριστά η δημοφιλία και η επιδραστικότητα που έχει η εταιρεία στα social media. Η εργασία συνεχίζει με τον δεύτερο βασικό της άξονα, τον οίκο Gucci. Η δομή που ακολουθήθηκε για την ανάλυση είναι ίδια με της Louis. Ξεκινά δηλαδή με την ιστορική αναδρομή, από την ίδρυση μέχρι και τη σύγχρονη πορεία της και συνεχίζει με τις στρατηγικές marketing και digital marketing που ακολουθεί και χρησιμοποιεί η εταιρεία. Γίνεται και εδώ μια εκτενή αναφορά στις συνεργασίες που έχει κάνει ανά τα χρόνια ο δημοφιλής οίκος, οι οποίες έχουν συμβάλει στο να θεωρείται από τα μεγαλύτερα luxury brands του κόσμου. Ακολουθήθηκε και σε αυτή την εταιρεία η ίδια ανάλυση της απήχησης που έχει μέσω των social media. Η εργασία καταλήγει στο τελικό της στάδιο, την ποσοτική έρευνα και συγκεκριμένα τη διεξαγωγή ενός ερωτηματολογίου, σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων πλατφορμών, καθώς και τη συμπεριφορά και αντίδραση του καταναλωτή. Τα αποτελέσματα της ποσοτικής ανάλυσης υποστηρίχθηκαν μέσω των προγραμμάτων SPSS και Google Forms. Τέλος η έρευνα ολοκληρώνεται με τα βασικά συμπεράσματα του ερωτηματολογίου.