Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛιάκουρας, Πέτρος
dc.contributor.authorΦύκα, Αμαλία Μαρία
dc.date.accessioned2022-10-03T10:24:43Z
dc.date.available2022-10-03T10:24:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14647
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2070
dc.description.abstractΗ ισότητα των φύλων και η χειραφέτηση των κοριτσιών και των γυναικών αποτελεί ένα πάγιο και ζητούμενο αίτημα της κοινωνίας παγκοσμίως. Έχουν γίνει αρκετά βήματα προόδου ανά τα έτη, εντούτοις δεν έχει ακόμα επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα σε αρκετούς τομείς. Παράλληλα παρατηρούνται ανομοιομορφίες στο βαθμό επίτευξης της ισότητας μεταξύ των κρατών, με κάποια κράτη –κυρίως της Δύσης– να έχουν επιτύχει υψηλότερο βαθμό ισότητας σε αντιδιαστολή με άλλα κράτη όπως είναι κυρίως τα κράτη της Αφρικής. Ωστόσο πουθενά δεν υπάρχει πλήρη ισότητα και χειραφέτηση των γυναικών και των κοριτσιών. Το θέμα αυτό της ισότητας, κρίνεται αναγκαίο για την ευημερία, την πρόοδο και την ανάπτυξη της κοινωνίας συλλήβδην και η μη επίλυσή του δημιουργεί αρκετά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της αναγκαιότητας εξεύρεσης ουσιαστικής και οριστικής λύσης, ο ΟΗΕ με την Ατζέντα 2030 και τους 17 Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, θέτει ως ξεχωριστό στόχο την ισότητα. Πιο συγκεκριμένα, ο Στόχος που αναφέρεται στην ισότητα των φύλων είναι ο Στόχος 5. Συνεπώς, καταφαίνεται μέσα και από την ξεχωριστή θέση που έχει η ισότητα μεταξύ των 17 Στόχων, η σημασία και η αξία της για να επιτύχει η κοινωνία τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Μέσα από το Στόχο 5, ο ΟΗΕ θέτοντας και συγκεκριμένους Υποστόχους, καλύπτοντας όλο το φάσμα της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής ευελπιστεί πως θα καταφέρει μέχρι το 2030 να επιφέρει την ισότητα των φύλων σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης παρά τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους. Κύριος στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι να παρουσιάσει αναλυτικά τον Στόχο 5 της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, καταδεικνύοντας την σπουδαιότητά του και τον ρόλο που διαδραματίζει αναφορικά με την ισότητα των φύλων στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στις θεωρίες και στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίστηκε και ο Στόχος 5. Επίσης, θα γίνει ανασκόπηση των βημάτων προόδου που έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής προς βελτίωση της κατάστασης και εξάλειψης των κοινωνικών ανισοτήτων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων. Παράλληλα θα γίνει αναφορά σε οργανισμούς και φορείς σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο που εργάζονται προς επίρρωση αυτού του στόχου και το αν και κατά πόσο μπορούν να συμβάλλουν η εκπαίδευση και εν γένει τα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά κατά κύριο λόγο η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των πολιτών σε τέτοια θέματα στην επίλυση του προβλήματος.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.title"Ατζέντα 2030" Στόχος 5 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη : ισότητα των φύλωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENGender equality and the emancipation of girls and women is a constant demand of society worldwide. Several steps forward have been made over the years, however the desired result has not yet been achieved in several areas. At the same time, there are inequalities in the degree to which equality is achieved between states, with some states –mainly in the West– having achieved a higher degree of equality in contrast to other states, such as the African states. Yet, there is nowhere complete equality and emancipation of women and girls. This issue of equality is considered necessary for the prosperity, progress and development of society as a whole and its non-solution creates several problems worldwide. In this context of the need to find a meaningful and definitive solution, the UN with the Agenda 2030 and the 17 Goals for Sustainable Development, sets equality as a separate goal. More specifically, the Goal that refers to gender equality is Goal 5. Therefore, it is evident through the special place that equality has among the 17 Goals, its importance and value for society to achieve Sustainable Development. Through Goal 5, the UN, by setting specific Targets, covering the whole spectrum of public and private life, hopes that by 2030 it will be able to achieve gender equality in all lengths and breadths of the earth, despite the differences between them. The main purpose of this thesis is to present in detail Goal 5 of the Agenda 2030 for Sustainable Development, demonstrating its importance and the role it plays in relation to gender equality around the world, making a historical review of theories and the current institutional framework on which Goal 5 was based, as well as a review of the progress made so far to improve the situation and eliminate social inequalities, stereotypes and prejudices. At the same time, reference will be made to organizations and entities at global, european and national level that work to support this goal and whether and to what extent education and education systems in general can contribute, but mainly the information and raising public awareness on such issues in problem solving.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΑτζέντα 2030el
dc.subject.keywordΣτόχος 5 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΙσότητα των φύλωνel
dc.subject.keywordΧειραφέτηση γυναικών και κοριτσιώνel
dc.date.defense2022-07-29


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»