Αξιοποίηση του λογισμικού Scratch Jr για την ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης στην Α’ Δημοτικού
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Computational thinking ; ScratchJr ; K-12 ; Math ; Project based learningΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία που ακολουθεί αφορά τη δημιουργία ενός διδακτικού σεναρίου για την ανάπτυξη δεξιοτήτων Υπολογιστικής Σκέψης και Μαθηματικών στην Α’ Δημοτικού. Το κύριο εργαλείο που χρησιμοποιείται είναι το Scratch Jr. Το διδακτικό σενάριο που προτείνεται βασίστηκε στις αρχές του Project Based Learning, οι εκπαιδευτικοί στόχοι διατυπώθηκαν με βάση την αναθεωρημένη ταξινομία του Bloom των εκπαιδευτικών στόχων, ενώ χρησιμοποιήθηκε και η ρουτίνα Use-Modify-Create για την κατανόηση βασικών εννοιών προγραμματισμού. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τεστ-κριτήρια αξιολόγησης για τους μαθητές, και ένα ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ποσοτικές μεθόδους της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Το διδακτικό σενάριο αξιολογήθηκε θετικά ως προς τη
χρησιμότητα και την δομή του από 25 εκπαιδευτικούς, ενώ παρατηρήθηκε υψηλότερη βαθμολογία ως προς τη χρησιμότητα από τους εκπαιδευτικούς που έχουν ξαναδιδάξει σε Α’ και Β’ Δημοτικού. Παρατηρήθηκαν σημαντικές βελτιώσεις στις δεξιότητες Υπολογιστικής Σκέψης και Μαθηματικών στους μαθητές στους οποίους εφαρμόστηκε το διδακτικό σενάριο, με την βελτίωση στην
Υπολογιστική Σκέψη να είναι σημαντικότερη από τη βελτίωση στα Μαθηματικά.