dc.contributor.advisor | Retalis, Symeon | |
dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Tsiachti, Athena Anastasia | |
dc.contributor.author | Τσιαχτή, Αθηνά Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2022-08-22T06:25:15Z | |
dc.date.available | 2022-08-22T06:25:15Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14525 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1948 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία αξιοποιήθηκε το πρόγραμμα διεθνούς
φήμης στην εκπαιδευτική κοινότητα Out of Eden Learn, με σκοπό τη δημιουργία μιας
εκπαιδευτικής πρότασης για την ένταξη των θεμελιωδών αρχών του προγράμματος στο
αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της αγγλικής γλώσσας στο ελληνικό γυμνάσιο.
Πιο συγκεκριμένα, για τις ανάγκες της έρευνας δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό
πρόγραμμα εφτά (7) εβδομάδων A Wall of Wonders, ένα πρόγραμμα βασισμένο στη
δομή των «Εργαστήριων Δεξιοτήτων» του ΙΕΠ, για να μπορεί να αξιοποιηθεί από το
ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το πρόγραμμα A Wall of Wonders αποτελεί μια
εκπαιδευτική πρόταση ένταξης των αρχών και στρατηγικών τους προγράμματος OOEL
στις τάξεις του ελληνικού γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της διδασκαλίας της
αγγλικής γλώσσας, της συνεργασίας και της επικοινωνίας σε ελληνόφωνους μαθητές.
Η παρούσα έρευνα αφορά τις απόψεις εκπαιδευτικών της αγγλικής γλώσσας με
εμπειρία στης διδασκαλία εργαστηρίων δεξιοτήτων σχετικά με τα πιθανά
αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πρότασης A Wall of Wonders στους μαθητές της
Αγγλικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας.
Στην έρευνα πήραν μέρος δώδεκα (12) εκπαιδευτικοί της Αγγλικής με εμπειρία από
ένα (1) έως πάνω από δέκα (10) έτη διδασκαλίας σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία και
Κέντρα Ξένων Γλωσσών, καθώς και με αντίστοιχη εμπειρία στη διδασκαλία μέσω
εργαστήριων δεξιοτήτων. Οι ειδήμονες εκπαιδευτικοί συνδέθηκαν στην ειδικά
διαμορφωμένη για τις ανάγκες της έρευνας ιστοσελίδα του προγράμματος,
επεξεργάστηκαν τη διαδικασία που θα έπρεπε να ακολουθήσουν στην τάξη τους με
τους μαθητές τους, και αξιολόγησαν τρία (3) από τα εφτά (7) εργαστήρια του
προγράμματος. Τα εργαστήρια που αξιολογήθηκαν αφορούν (α) την αναγνώριση των
θαυμάτων στον κόσμο μέσω της λεπτομερούς και παρατεταμένης παρατήρησης, (β)
την ανταλλαγή ιστοριών μεταξύ των μαθητών και ανθρώπων με πολιτιστικές διαφορές,
καθώς και (γ) στην προσφορά ενός θαύματος των μαθητών στη γειτονιά τους με σκοπό
τη σύνδεση της πολιτιστικής διαφοράς που υπάρχει ανάμεσα στους διάφορους
πολιτισμούς και τη γειτονιά όπου ζούνε.
Μετά την περιήγηση στην πλατφόρμα και στις δραστηριότητες των εργαστηρίων, οι
εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν κάθε εργαστήριο ξεχωριστά αλλά και το πρόγραμμα συνολικά μέσα από ένα ερωτηματολόγιο. Σκοπός ήταν η εξαγωγή συμπερασμάτων για
την καταλληλότητα του προγράμματος για: α) την ενίσχυση της κατανόησης του
προφορικού και β) γραπτού λόγου, γ) την ενίσχυση της παραγωγής προφορικού και δ)
γραπτού λόγου στα αγγλικά και τέλος ε) την ενίσχυση της συνεργασίας και στ)
επικοινωνίας ανάμεσα τους μαθητές.
Από την αξιολόγηση του προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς εξάχθηκαν
συμπεράσματα για την καταλληλότητα της εκπαιδευτικής πρότασης για την ενίσχυση
της διδασκαλίας των αγγλικών στο γυμνάσιο μέσα από ένα αυθεντικό περιβάλλον
μάθησης και καλλιέργειας δεξιοτήτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύονται
περιγραφικά και στατιστικά και, τέλος, παραθέτονται προτάσεις για περαιτέρω μελέτη
και αξιοποίηση του προγράμματος A Wall of Wonders στα ελληνικά γυμνάσια. | el |
dc.format.extent | 93 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Εκπαιδευτική πρόταση για την ένταξη του προγράμματος Out of Eden Learn στη διδασκαλία των αγγλικών στο γυμνάσιο | el |
dc.title.alternative | Educational proposal for the integration of the out of Eden Learn program in the English as a second language curriculum in secondary school | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this dissertation research is to examine the ESL educators’ opinions on
the effects of the "Out of Eden Learn" project principles on ESL students' language
acquisition, collaboration, and communication. The OOEL principles that were
examined included a) slowing down b) sharing stories, and c) making connections with
bigger human stories. The teaching strategies that were used included the thinking
routines: See-Think-Wonder, See-Wonder-Connect, Connect-Extend-Challenge, and
Think-Pair-Share. The participants who took part in this research were solely Greek
educators of the English as a second language with long teaching experience in public
or private schools and long experience in teaching English through workshops. The
research was conducted with a questionnaire, and the results were statistically analyzed.
The findings of the research proved the initial hypotheses, meaning that the suggested
educational program that was created for the research’s needs – A Wall of Wonders –
had adapted the OOEL principles successfully. This research shows actively that the
OOEL principles can be used to promote the four basic competences in English
acquisition – speaking, listening, writing, reading skills – as well as collaboration and
communication among ESL students. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Out of Eden Learn | el |
dc.subject.keyword | A Wall of Wonders | el |
dc.subject.keyword | Thinking routines | el |
dc.subject.keyword | Dialogue tools | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικές ενίσχυσης σκέψης | el |
dc.subject.keyword | Εργαλεία διαλόγου | el |
dc.subject.keyword | Εργαστήρια Δεξιοτήτων ΙΕΠ | el |
dc.subject.keyword | Πρόγραμμα σπουδών γυμνασίου | el |
dc.date.defense | 2022-07 | |