Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Abstract
H παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται στην προσπάθεια των επιχειρήσεων να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υλοποιώντας συντονισμένα δράσεις που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες, ώστε να οδηγηθούν στον Ψηφιακό τους Μετασχηματισμό. Στόχος της διπλωματικής είναι να αναλύσει πως τα δομικά στοιχεία μιας καλά δομημένης στρατηγικής και πως οι πρωτοβουλίες που αφορούν στην εμπειρία πελάτη, τη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών και τη μετάβαση σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα συνδέονται και αλληλοεπηρεάζονται με τις νέες τεχνολογίες και τον καλούμενο ψηφιακό μετασχηματισμό. Η μελέτη περίπτωσης αφορά στον ενεργειακό κλάδο, ο οποίος σύμφωνα με μελέτες, βρίσκεται σε μετάβαση, καθώς παρατηρείται χαμηλό επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας. Ο κλάδος αυτός παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον μιας και η αλλαγή που συντελείται λόγω της χρήσης νέων μορφών ενεργείας και της προσπάθειας περιορισμού στις εκπομπές ρύπων διαταράσσει το τοπίο και τις παραδοσιακές εταιρίες του κλάδου. Στο πλαίσιο της ανάλυσης θα αναφερθούμε σε νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες τους, όπου θα διαπιστώσουμε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει κομβικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος του ψηφιακού μετασχηματισμού στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς κάθε μεγέθους και κλάδου. Το μεγάλο στοίχημα των επιχειρήσεων και των στελεχών τους είναι να καταφέρουν να εντάξουν τις νέες τεχνολογίες με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα, την οικονομική ανάπτυξη, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος και την κατάλληλη προετοιμασία για τον νέο διασυνδεδεμένο ψηφιακό κόσμο.