Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η συμβολή της εκπαίδευσης ενηλίκων στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και ο ρόλος των προσωπικών μεταβλητών στην επαγγελματική τους ανέλιξη

dc.contributor.advisorΧλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ
dc.contributor.advisorΣαΐτη, Άννα
dc.contributor.authorΚοσμά, Βασιλική - Μαρία
dc.date.accessioned2022-07-26T09:05:09Z
dc.date.available2022-07-26T09:05:09Z
dc.date.issued2022-07-23
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14492
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1915
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην διερεύνηση της συμβολής της εκπαίδευσης των ενηλίκων στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και στην μελέτη του κατά πόσο οι προσωπικές μεταβλητές συμβάλλουν στην βελτίωση της επαγγελματικής τους ζωής. Οι στόχοι της μελέτης αυτής είναι α) να διερευνηθεί ο αντίκτυπος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, β) να μελετηθεί το κατά πόσο συμβάλλουν οι δεξιότητες αυτές στην επαγγελματική αποκατάσταση και στην επαγγελματική ανέλιξη εξίσου και γ) να προσδιοριστούν οι προσωπικές μεταβλητές, ήτοι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τα οποία επηρεάζουν την επαγγελματική εξέλιξη των ενηλίκων. Να μελετηθεί στην ουσία κατά πόσο οι ενήλικες μέσα από τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα στα πλαίσια της δια βίου μάθησης, αναπτύσσουν επαγγελματικές δεξιότητες και κατά πόσο οι δεξιότητες αυτές σε συνδυασμό με τις προσωπικές μεταβλητές επηρεάζουν θετικά την επαγγελματική τους εξέλιξη και ανέλιξη. Για τη διεξαγωγή της μελέτης αυτής και την καλύτερη δυνατή αξιοπιστία της έρευνας, διενεργήθηκε πρωτογενής έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, το οποίο διανεμήθηκε μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Google Forms σε ένα δείγμα 120 ενήλικων ατόμων τα οποία συμμετείχαν σε τουλάχιστο ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ή κατάρτισης ή δια βίου μάθησης είτε ως άνεργοι είτε ως εργαζόμενοι. Για τη συλλογή του δείγματος των 120 ατόμων, χρησιμοποιήθηκε η δειγματοληψία χιονοστιβάδας (snowball sampling) όπου σκόπιμα ξεκίνησε με ένα μικρό πληθυσμό γνωστών ατόμων και στη συνέχεια επεκτάθηκε το δείγμα καλώντας τους αρχικούς συμμετέχοντες να υποδείξουν κι άλλα άτομα τα οποία θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην έρευνα. Ο λόγος που επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος τρόπος δειγματοληψίας είναι η δυσκολία εύρεσης στοιχείων ή λίστας ατόμων τα οποία συμμετείχαν σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, λόγω του νόμου περί προσωπικών δεδομένων. Συνοπτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα πρωτεύοντα κριτήρια συμμετοχής στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων είναι η επαγγελματική εξέλιξη, ενώ τα δευτερεύοντα είναι η προσωπική ανάπτυξη. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες δήλωσαν πολύ και πάρα πολύ μεγάλη ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, αλλά και πως απέκτησαν γνώσεις, ή αλλιώς επαγγελματικές δεξιότητες. Τέλος, ένα ακόμη εύρημα της έρευνας είναι πως το φύλο και η οικογενειακή κατάσταση επηρεάζουν ορισμένες μόνο από τις απόψεις των ερωτηθέντων όσον αφορά στα κίνητρα συμμετοχής τους στο πρόγραμμα και την απόκτηση ορισμένων προσωπικών δεξιοτήτων. Επίσης, ο τόπος διαμονής επηρεάζει την ικανοποίηση από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα, την απόκτηση γνώσεων από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα, καθώς και την απόκτηση ορισμένων τεχνικών γνώσεων. Συνολικά, επομένως, διαπιστώνεται μία σημαντική συμβολή της εκπαίδευσης ενηλίκων στην απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων και γενικά στην επαγγελματική ανέλιξη των συμμετεχόντων στην έρευνα. Ωστόσο, περαιτέρω έρευνες σε μεγαλύτερο δείγμα ερωτηθέντων, καθώς και σε άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, είναι απαραίτητες. Επίσης, προτείνεται και η διεξαγωγή ερευνών που θα εξετάζουν πιο ολιστικά τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχουν οι ερωτηθέντες.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ συμβολή της εκπαίδευσης ενηλίκων στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και ο ρόλος των προσωπικών μεταβλητών στην επαγγελματική τους ανέλιξηel
dc.title.alternativeThe impact of adult learning in skills development, and the role of the personal variables in their professional improvementel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe main purpose of this thesis is to emphasize into the adult education and analyze the impact of adult education in skills development. Furthermore, a matter of further examination of this thesis is to examine the role of the personal variables in professional and working improvement. Therefore, in order to complete this thesis, we need to emphasize to the importance of the education in adults, so that we can refer to lifelong learning and education as well, in order to examine the role of the adult education to personal skills development. Moreover, to examine how the personal skills development have an impact to working progress and professional improvement. The research target is to study on how the adults through their participation to educational programs, develop an amount of skills and in which way these skills improve their professional development or not. Referring to professional skills we would distinguish them into technical and personal skills. In order to complete this study with the appropriate reliability it was decided to implement the protogenic research which was based on an questionnaire that was available on Google Forms and was distributed in a sample of 120 adults each one of them participated in at least one educational program either as an employee either as unemployed. The sample of these 120 adults, was chosen by the method of snowball sampling. This method is based on selecting a small sample of adults which adults on the next level will indicate more adults in order to participate in the research and answer the questionnaire. The reason on which this method was selected is the difficulty in finding personal data of those adults that participated in at least one educational program, due to the law for personal data collection. The results of the research indicated that the primary criteria for participation in the adult education program are professional development, while the secondary ones are personal development. Most of the participants stated that they were very satisfied with their participation in the program, but also that they acquired knowledge, or otherwise professional skills. Finally, another finding of the research is that gender and marital status affect only some of the respondents' views regarding their motivation to participate in the program and the acquisition of certain personal skills. Also, the place of residence affects the satisfaction from participating in the program, the acquisition of knowledge from participating in the program, as well as the acquisition of certain technical knowledge. Overall, therefore, there is a significant contribution of adult education to the acquisition of professional skills and in general to the professional development of research participants. However, further research into a larger sample of respondents, as well as other stakeholders, is needed. It is also proposed to conduct research that will examine more holistically the characteristics of the educational programs in which the respondents participated.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΔια βίου μάθησηel
dc.subject.keywordΔια βίου εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subject.keywordΔεξιότητεςel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική εξέλιξηel
dc.date.defense2022-07-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»