Show simple item record

Αξιολόγηση και εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΜπαρμπαριώτη, Ελένη Μαρία
dc.date.accessioned2022-07-25T11:36:20Z
dc.date.available2022-07-25T11:36:20Z
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14490
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1913
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να προαχθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και η εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Σκοπός: Η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών καθώς και οι ανάδειξη των παραγόντων που επηρεάζουν τις απόψεις αυτές. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 82 εκπαιδευτικοί και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου, που αποτελείτο από 4 ενότητες που αφορούσαν τα δημογραφικά και τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά του δείγματος, ερωτήματα για την αναγκαιότητα της αξιολόγησης γενικά και ειδικά της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSS v 19 και η στατιστική σημαντικότητα τέθηκε στο p=0,05. Αποτελέσματα: Η ενημέρωση σχετικά με την αξιολόγηση δεν βρέθηκε να είναι ικανοποιητική και παρά το ότι η πλειοψηφία θεωρεί σημαντικό το διάλογο μεταξύ των φορέων, η ικανοποίησή τους από την επικοινωνία με το Υπουργείο ήταν μέτρια. Η πλειοψηφία θεωρεί την αξιολόγηση, τόσο της σχολικής μονάδας όσο και την ατομική, αναγκαία, όπως και τη χρήση των αποτελεσμάτων για τη βελτίωση των αδύναμων σημείων και των προβλημάτων, χωρίς όμως την ελεύθερη πρόσβαση όλων σε αυτά. Ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης βρέθηκε να είναι ο συνδυασμός εσωτερικής και εξωτερικής με την προϋπόθεση ύπαρξης των απαραίτητων δεξιοτήτων. Οι κυριότεροι προβληματισμοί βρέθηκαν να είναι η επίτευξη δημιουργίας κλίματος ασφάλειας και η διατάραξη των σχέσεων αλλά και η ανησυχία για την αντικειμενικότητα της αξιολόγησης. Οι παράγοντες που βρέθηκαν να επηρεάζουν τις απόψεις έναντι της αξιολόγησης ήταν η σχέση εργασίας, το φύλο και η ηλικία. Συμπεράσματα: Υπάρχει δυσπιστία έναντι της αξιολόγησης στην εκπαίδευση παρά την αναγνώριση ότι είναι αναγκαία. Υπάρχει ανάγκη διεξαγωγής περεταίρω μελετών προκειμένου να εκπονηθούν στρατηγικές που θα προάγουν τη συνεργασία ως προς τη σωστή και ποιοτική εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑξιολόγηση και εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeEducational assessmentel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENOverview: The evaluation in the field of education constitutes an important tool supported by the European Union in order to promote quality in the educational work and teachers’ development. Aim: The investigation of primary and secondary education teachers’ beliefs regarding the evaluation of schools and themselves as well as to highlight the factors which influence their attitudes. Material and Method: The sample of the present study was 82 teachers and the data collection was conducted with the use of a questionnaire consisting of 4 unites with questions about demographic and professional characteristics, the necessicity of the evaluation generally and specifically of the school unit and teachers. Data analysis was conducted with the use of the statistical package SPSS v 19 and the statistical significance was set at p=0.05. Results: The information regarding the evaluation process was found dissatisfying and although the majority considers the dialog between the bodies important their satisfaction with their communication with the Ministry was moderate. The majority believes that the evaluation of both the schools and teachers a necessity and the same applies for the use of its results to improve the weaknesses and the problems without them being freely accessible by all. The best method of evaluation was the combination of external and internal evaluation on the condition that the necessary skills are present. The major concerns were the acquisition of a positive climate of safety and the disruption of the relationships as well as worries regarding the objectivity of the evaluation. The factors that influence the beliefs regarding the evaluation were the work relationship, sex and age. Conclusions: There is disbelief against the evaluation in education despite the recognition of its necessity. More studies need to be conducted in order to develop strategies which will promote the cooperation towards the effective and qualitative implementation of the evaluation in education.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΑξιολόγησηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordAνησυχίεςel
dc.subject.keywordΑξιολόγησηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordAνησυχίεςel
dc.subject.keywordΔισταγμόςel
dc.date.defense2022-07-18


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»